رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ارباب رجوع را از اولویت‌ها و نکات اصلی در سازمان برشمرد و اظهار داشت: تکریم مراجعین امری اساسی در سازمان پزشکی قانونی است.

به گزارش مرور نیوز، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه‌ای با مشاورین رئیس در رشته‌های مختلف تخصصی کمیسیون‌های پزشکی گفت: در صدور نظرات کارشناسی سرعت و دقت و البته شفافیت و کارگشا بودن باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی تکریم ارباب رجوع را از اولویت‌ها و نکات اصلی در سازمان برشمرد و اظهار داشت: تکریم مراجعین امری اساسی در سازمان پزشکی قانونی است که همواره مورد تأکید رییس محترم قوه قضاییه بوده است، در کمیسیون‌ها نیز تکریم ارباب رجوع که شامل مردم و پزشکان است باید به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به لزوم تدوین و ابلاغ گایدلاین‌ها تصریح کرد: ابلاغ گایدلاین‌های رشته‌های مختلف تخصصی نیازمند کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است ضمن آنکه از استادان گرامی و همکارانی که در این بخش کمک و همراهی کرده اند قدردانی می‌کنم.

وی در خصوص راهکار‌هایی برای بررسی بهتر پرونده ها، گفت: برای افزایش دقت در بررسی پرونده‌ها و صدور رای عادلانه نکاتی همچون بحث بی نام سازی پرونده‌ها مطرح و در دست بررسی است تا پرونده‌ها بدون ذکر اسامی طرفین کارشناسی شود.

مسجدی در پایان با بیان اینکه بستر برای ورود جوانان عالم، فعال و متعهد کاملا باز است از اساتید و مشاورین در سطح کشور خواست تا با کمک و حمایت از روند رسیدگی به پرونده‌ها موجب سرعت گرفتن در تحقق و اجرای اقدامات تحولی در حوزه کمیسیون‌های تخصصی سازمان شوند.

گقتنی است در این جلسه اساتید حاضر به بیان نظرات و ارائه دیدگاه‌ها و پیشنهاداتشان برای ارتقای هر چه بیشتر روند رسیدگی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی پرداختند.