همزمان با سالروز میلاد فخر کائنات رحمت العالمین حضرت محمد (ص) و ششمین ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) ایران اسلامی سراسر نور و سرور است.

به گزارش مرور نیوز ، در جای جای میهن اسلامیمان مردم با حضور در مساجد و منازل این روز فرخنده و خجسته را جشن گرفته اند و مداحان با اجرای مولودی خوانی این روز خجسته را گرامی می دارند.

مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی ، اجرای برنامه های شاد فرهنگی و توزیع نقل و شیرینی از برنامه های این روز مبارک است .

شهر مقدس قم هم در روز میلاد پیامبر نور و رحمت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و پایه گذار دانشگاه بزرگ جعفری حضرت امام صادق (ع) غرق در نور و شادی است وجای جای شهر چراغانی و آذین بندی شده است و محافل جشن و سرور در اماکن مذهبی بویژه بارگاه کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران برپاست.

به همین مناسبت هزاران نفر از عاشقان امامت و ولایت از سراسر کشور خود را به شهر مقدس قم رسانده اند و با حضور در بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) این دو میلاد نور را به  آن حضرت تبریک می گویند .

همچنین دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شربت و شیرینی عشق و اردات خود را به خاندان اهل بیت نشان می دهند.

حرم ملکوتی رضوی نیز امروز میزبان عرشیان و زمینیان  شده و نوای ملکوتی صلوات بر محمدوآل محمد در این صحن و سرا پیچیده است.

زائران بی شمار غرق در نور و سرور با چهره‌های شکفته ، مسرور و شادمان در این  عید بزرگ خنده بر لب اما اشک بر گونه  ، دست ادب بر سینه ، مقابل گنبد ملکوتی رضوی با اذن ورود از محضر امام هشتم السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع) را زمزمه می کنند.

حرم منور رضوی آذین‎بندی شده و گنبد طلایی در میان این همه چراغانی خودنمایی می‌کند و خوان با کرامت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) میزبان جمعیت گسترده زائران دلداده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) از سراسر کشور است.

به این مناسبت ویژه برنامه هایی امروز و امشب در حرم رضوی برگزار می شود .

همچنین آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) و حرم عبدالعظیم حسنی  به مناسبت هفدهم ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن و مولودی خوانی برپاست.

در این مراسم که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است، مداحان با اجرای مولودی خوانی این روز خجسته را گرامی می دارند.