سردار محمدرضا مقیمی گفت: بحث اشراف اطلاعاتی یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی است و گاهی اوقات نیاز است تا حضور فیزیکی داشته و در کنار آن دسترسی به اطلاعات اقتصادی داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی اظهار کرد:  بحث اشراف اطلاعاتی یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی است و گاهی اوقات نیاز است تا حضور فیزیکی داشته و در کنار آن دسترسی به اطلاعات اقتصادی داشته باشیم.

او در ادامه بیان کرد: یکی از اقداماتی که ما باید انجام دهیم، رصد چگونگی ورود و خروج کالاهاست، باید بحث احتکار و بسیاری دیگر از موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه نیاز داریم تا پلیس امنیت اقتصادی در داخل گمرک مستقر شود، گفت: قرار است که ما دست هم را بگیریم، مشکل اساسی این است که همکاران گمرک هنوز نتوانسته اند با ما به تفاهم برسند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تاکید کرد: انتظار داریم که گمرک بپذیرد ما در داخل خود گمرک حداقل یک اتاق داشته باشیم، زیرا لازم است ما به روز باشیم تا همکاران با اشراف بر اطلاعات، ورود و خروج کالا را رصد کنند.

او در ادامه افزود: ما اگر نتوانیم به وظیفه مان عمل کنیم باید ماموریتمان را مستقر کنیم، اگر قرار باشد حضور فقط حضور کمی باشد، ادامه این مسیر به جایی نمی رسد. بنابراین باید در حوزه‌های ستادی گمرک حضور فیزیکی داشته باشیم.

وی با اشاره به رمز ارز‌ها گفت: نیروی انتظامی بالغ بر ۷ سال است که در این زمینه حضور پیدا کرده است، قرار بود قاطعانه با  ارز‌های دیجیتال برخورد شود. این موضوع  برق زیادی مصرف می‌کند و مشکلات دیگری نیز به همراه دارد. بنابراین باید هر چه سریع‌تر با آن برخورد شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تصریح کرد: سازمان‌های نظارتی می‌توانند، با این رمز ارزها قاطعانه برخورد کنند.