معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر توجه وزارت علوم بر موضوع کیفی‌سازی در دانشگاه‌ها گفت: از سال آینده موضوع برگزاری هفته آموزش و منشور کیفیت به صورت پررنگ و ویژه در دانشگاه‌ها و جامعه مطرح می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی شریعتی نیاسر در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه 2 کشور که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت، اظهار کرد: اعتلای آموزش عالی جز با خرد جمعی و مشارکت مدیران و اعضای هیات علمی ممکن نیست و در این راستا مدیریت منطقه‌ای گامی جدی در جهت مشارکت مناطق در تصمیم‌گیری‌های منطقه‌ای و ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: ما انتظار داریم بسیاری از درخواست‌ها در نشست‌های منطقه‌ای طرح، بررسی و بر اساس شرایط و منافع ملی و منطقه‌ای نهایی شده و سپس به ستاد وزارت ارسال شود.

 شریعتی نیاسر با بیان اینکه موضوع کیفی‌سازی در دانشگاه‌ها مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، خاطرنشان کرد: از سال آینده، موضوع برگزاری هفته آموزش و منشور کیفیت به صورت پررنگ و ویژه، در دانشگاه‌ها و جامعه مطرح می‌شود.

نجفی‌نژاد، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آمادگی دارد در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشجوی خارجی پذیرش کند.

وی افزود: با حمایت بیشتر از بخش‌های کشاورزی توسط دولت و عدم گسترش رشته‌های کشاورزی در دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی و تعریف نوع جدید از رابطه استخدامی اعضای هیات علمی، می‌توان به گسترش دانش‌های کشاورزی به طور علمی در جامعه پرداخت.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نجفی‌نژاد راه‌اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های طرف تفاهم‌نامه، پایلوت پتنت صنایع غذایی، کارگاه صنایع چوب، احداث سردخانه‌های تحقیقاتی و حوزه تاریخ طبیعی را جزو برنامه‌های مهم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان دانست.