جهانپور به افزایش سفرها به ارمنستان به منظور واکسیناسیون واکنش نشان داد و گفت: در برخی از کشور‌های همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش جهانپور در خصوص این موضوع که تعدادی از مردم برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر می‌کنند، گفت: در برخی از کشور‌های همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است.

وی افزود: این کشور واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ها را مورد استفاده قرار نداده اند و از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌هایی که به آنجا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است واکسن‌هایی که در این کشور به توریست‌ها زده می‌شود، تاریخ مصرف گذشته باشد؟، توضیح داد: خیر، واکسن‌ها تاریخ مصرف گذشته نیستند و برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد آن‌ها را به توریست‌های خارجی با پاسپورت تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه در برخی دیگر از کشور‌های همسایه ما هم وضع به همین گونه است و در حال حاضر کشوری داریم که سرعت واکسیناسیون در آن یک دهم ایران است، افزود: در این کشور‌ها از واکسیناسیون استقبال عمومی صورت نگرفته است و تاریخ انقضاء واکسن‌ در حال اتمام است و ممکن است در برخی از شهر‌های عراق هم شاهد این وضعیت باشیم.

جهانپور در خاتمه عدم استقبال مردم برخی از کشورهای منطقه از واکسیناسیون و تزریق واکسن‌های مازاد به توریست‌ها را از معضلات این کشورها دانست و تاکید کرد که این موضوع را نباید به عنوان نقطه این قوت این کشورها حساب کرد.