فرماندار تهران گفت: شورای شهر ششم باید بحث امنیت تهران را مورد توجه قرار دهد. چند سال است که به دنبال ایجاد ۴۰ کلانتری هستیم اما محقق نشد. ما در تهران ۱۲۰ کلانتری کم داریم و در حال حاضر باید احداث ۴۰ کلانتری در برنامه قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، عیسی فرهادی فرماندار تهران در مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران ضمن تبریک به اعضای جدید و تقدیر از فعالیت های اعضای شورای دوره پنجم و حناچی، گفت: جلسه امروز به میزبانی استاندار تهران تشکیل شده و در آن شاهد حضور رئیس مجمع نمایندگان تهران، فرمانده سپاه حضرت رسول، معاون عمرانی وزیر کشور، معاون عمرانی استانداری تهران و فرمانداران شهرستان‌های ری و شمیرانات هستیم.

فرماندار تهران در ادامه این جلسه ضمن دعوت از چمران، نرجس سلیمانی و جعفر شربیانی برای حضور در جایگاه به عنوان هیات رئیسه سنی گفت: انتخابات تهران حساسیت های فراوانی دارد که اگر همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف در آن نباشد روند انتخابات با مشکلاتی روبرو می شود که خوشبختانه در این دوره همانند دوره‌های گذشته کار به صورت روان انجام شد و شاهد انتخاباتی قابل تقدیر بودیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶، ۴۰۰۴ شعبه وجود داشت که در این دوره ۲۹۰ شعبه در تهران افزایش پیدا کرد و برای اولین بار کمیته بهداشت، بیش از ۳۰۰۰ بازرسی از شعب و روند انتخابات انجام داد. در این دوره توزیع ۲۴ میلیون برگه تعرفه در چهار انتخابات به صورت همزمان در تهران انجام شد که کار بسیار سختی بود.

فرهادی در ارتباط با شورای دوره پنجم نیز گفت: همراهی و همکاری فراوانی میان شورا و فرمانداری تهران وجود داشت. ۳۱۹ جلسه به صورت عادی و فوق العاده انجام شد که ۸۳۶ مصوبه به همراه داشت. ۷۷ مصوبه مورد اعتراض هیات تصویب قرار گرفت و ۱۶ مصوبه به هیات حل اختلاف وزارت کشور ارسال شد که از این میان ۱۴ مصوبه با نظر هیات تطبیق مورد تایید قرار گرفت و دو مصوبه نیز با نظر شورای شهر تهران مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: شورای شهر ششم باید بحث امنیت تهران را مورد توجه قرار دهد. چند سال است که به دنبال ایجاد ۴۰ کلانتری هستیم اما محقق نشد. ما در تهران ۱۲۰ کلانتری کم داریم و در حال حاضر باید احداث ۴۰ کلانتری در برنامه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بحث دیگر موضوع آسیب‌های شهر تهران است که شورا باید در حوزه اجتماعی کمک کند. در بحث تکدی گری و معتادان باید تلاش لازم را انجام دهد. ما جزو ۲۵ کلانشهر دنیا هستیم ولی در حوزه مشارکت مردم در بحث‌های سیاسی و اجتماعی رتبه بسیار پایینی داریم لذا باید به‌روی این موضوع توجه لازم را داشته باشیم و شورا نیز باید کمک لازم را انجام دهد.