رییس شورای شهر پنجم از اعضای شورای ششم خواست برای توسعه مترو که در طول این سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زحمت زیادی برای آن کشیده شده و بیش از نیمی از آن ساخته شده اقدام کنند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رییس شورای پنجم شورای اسلامی در جلسه تحلیف شورای شهر ششم با اشاره به اینکه شورای ششم و همین طور دولت سیزدهم امروز در شرایطی سخت تحریمی و کرونایی کار خود را آغاز می‌کند، گفت: همانطور که دولت و شورای قبلی، با چنین شرایطی مواجه بود.

وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد و قضاوت درباره آنها، شرایط و مشکلات خاص چهار سال گذشته در نظر گرفته شود، منصفانه است انتظارات از دوره جدید نیز با واقع بینی و در نظر گرفتن محدودیت‌ها و بحران‌های فعلی کشور تعدیل شود و به سختی کار دوستان جدید توجه شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه کارنامه دوره پنجم مدیریت شهری، شفاف و مشخص است و به صورت مکتوب نیز در روزهای آینده در معرض بررسی و نقد افکار عمومی قرار خواهد گرفت اظهار امیدواری کرد: نقاط مثبت عملکرد این شورا در دوره آینده تداوم یابد و نقاط کاستی جبران شود.

وی مهمترین دستاورد شورای پنجم، صیانت از شهر در ابعاد مختلف شهرسازی، محیط زیست، اقتصادی و اجتماعی و به ویژه اجرای تذکرات و رفع نگرانی‌های رهبر انقلاب بود و ایجاد شفافیت برشمرد.

هاشمی با اشاره به اینکه مدیریت پنجم در تجهیز حمل و نقل عمومی کاستی‌هایی داشته است افزود: بر اساس نظرسنجی‌های مردمی رسیدگی به آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی بیشترین درخواست را داشته که متاسفانه به دلیل کرونا بسیاری از این اهداف محقق نشد.

رییس شورای شهر پنجم از اعضای شورای ششم تهران خواست برای توسعه مترو که در طول این سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زحمت زیادی برای آن کشیده شده و بیش از نیمی از آن ساخته شده اقدام کند.

وی در ادامه گفت: رویه‌ای که بنده شخصاً از ابتدا تا انتها، دوران شورای پنجم، براساس الگوی رفتاری و نگرش آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم، تلاش در جهت کاهش تنش و تخریب عملکرد دوره‌های گذشته در شورا و انجام وظایف خود بود، چرا که تخریب و دعواهای سیاسی بین مسئولان را تضعیف اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کلیت نظام می‌انجامد.

وی اظهار امیدواری کرد که در دوره جدید نیز با نگاهی مثبت و سازنده، انباشت تجربه و دانش در مدیریت شهری، کارآمدی آن را افزایش دهد.