نتایج تحقیق در کشور چین نشان می‌دهد نوع دلتا سریع‌تر تکثیر می‌شود و در مقایسه با نوع اولیه آن می‌تواند تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر ویروس را در بدن تولید کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز با موج جدیدی از عفونت‌های کوید-19 که توسط سویه دلتا در سراسر کشورهای جهان ایجاد شده، کارشناسان در حال بررسی هستند که آیا آخرین نسخه از ویروس کرونا مردم(عموما واکسینه نشده) را بیمارتر از گذشته می‌کند یا خیر.

تحقیقاتی که در کشورهای کانادا، سنگاپور و اسکاتلند انجام گرفته است حاکی از آن است که مردمی که دچار ویروس کرونا نوع دلتا شده‌اند بیشتر از بیماران قبلی این بیماری فراگیر بستری شده اند.

به گزارش فارس، طبق گزارش سی‌دی‌سی نوع دلتا مانند ابله مرغان واگیردار است و میزان مسری بودن آن از آنفلانزا و سرماخوردگی عادی بیشتر است. بیشتر  بستری‌ها و فوتی‌های ویروس کرونا در آمریکا برای افرادی اتفاق می‌افتد که واکسینه نشده‌اند. گرچه شواهد مبنی بر آن است که واکسن‌ها بر روی افراد در معرض خطر سیستم ایمنی از جمله افراد سالخورده تاثیر کمتری خواهد داشت.

دکتر گرگوری متخصص بیماری‌های عفونی کلینیک مایو لهستان می‌گوید:« برای افراد واکسینه شده، در صورت ابتلا به کوید-19 بیماری بدون علامت یا با علائم  بسیار خفیف خواهد بود. اما این افراد ممکن است بیماری را به اعضای خانواده یا دیگر افرادی که خوش شانس نیستند منتقل کنند و سبب علائم جدی در آن‌ها شوند.»

نتایج تحقیق در کشور چین نشان می‌دهد نوع دلتا سریع‌تر تکثیر می‌شود و در مقایسه با نوع اولیه آن می‌تواند  تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر ویروس را در بدن تولید کند. کارشناسان می‌گویند سرعت انتقال ویروس نوع دلتا سریع‌تر است و افراد با سرعت بیشتری درگیر بیماری می‌شوند و در مواردی نیز علائم سخت تری دارند.