سیدمناف هاشمی بیان کرد: سرفاصله حرکت مترو علیرغم اینکه برای دو میلیون مسافر بود آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد. و طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود 700 تا 800 هزار نفر در طول روز بود.

به گزارش مرور نیوز، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار سابق امروز در صحن شورای شهر حضور یافت و گزارش عملکردی در حوزه حمل و نقل به شورای ششمی‌ها ارائه داد.

وی در این گزارش اظهار داشت: نواقصی در حوزه تجهیزات مترو داریم که تلاش کرده ایم اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد علیرغم شیوع کرونا و کمبود واگن‌های مترو از حداکثر ظرفیت قطارها استفاده شده و سرفاصله حرکت مترو کاهش یافته است.

وی افزود: سرفاصله حرکت مترو علیرغم اینکه برای دو میلیون مسافر بود آن را کم نکردیم و حتی سرعت فاصله حرکت قطارها بیشتر شد. و طی هفته گذشته آمار مسافران مترو حدود 700 تا 800 هزار نفر در طول روز بود.

هاشمی ادامه داد:‌ سرفاصله حرکت قطارها در خط یک از 5 دقیقه به 3.5 دقیقه، خط 2 از 5 دقیقه به 3 دقیقه، خط 3 از 10 دقیقه به 6 دقیقه،‌خط 4 از 5 دقیقه به سه و نیم دقیقه، خط 5 هم از 5 دقیقه به سه و نیم دقیقه و خط 6 از 25 دقیقه به 15 دقیقه رسیده است که البته ایده‌ال ما نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تعمیرات اساسی 31 رام قطار در دستور کار قرار گرفت و اعزام قطارها در شرایط کرونا 28 درصد بیشتر شد ولی در اتوبوسرانی شرایط متفاوت است چرا که در اتوبوسرانی عمر متوسط ناوگان 13 سال است و سالانه هزار دستگاه اتوبوس طی 10 سال گذشته باید به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شد که یا دولت این اتوبوس‌ها را تخصیص نداده یا شهرداری بودجه نداشته است.

وی گفت: همه جای دنیا قیمت واقعی بلیت را می‌گیرند و یا یک سوم را شهروندان را و یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد که در کشور ما یک سوم دولت را که نتوانسته‌ایم بگیریم و سهم مردم هم بخشی را دولت و شهرداری باید بدهد که دولت اقدامات لازم را انجام نداده و سهم واقعی یک سوم مردم هم پرداخت نشده است که شهرداری فقط حمایت‌ها را انجام داده است.

هاشمی با اشاره به اینکه 72 درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است گفت:‌این اتوبوس‌ها فایده‌ای ندارد و هم فعالیت آنها برای راننده اقتصادی نیست و هم استفاده از این اتوبوس‌ها آلودگی دارد.