فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری از دستگیری اعضای باند چهار نفره کلاهبرداری اینترنتی 10 میلیارد ریالی به بهانه فروش ادوات کشاورزی توسط کاراگاهان پلیس فتا خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامعباس غلام‌زاده اظهار کرد: مأموران پلیس فتا پس از دریافت دو فقره پرونده مبنی بر وقوع کلاهبرداری اینترنتی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به این‌که براساس بررسی‌های پلیس، شاکیان از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به خرید ادوات کشاورزی کرده بودند، افزود: شاکیان در برخورد با آگهی فروش تراکتور با قیمت‌های مناسب با شماره تلفن درج شده تماس گرفته و کلاهبرداران نیز ابتدا با ارسال چند دستگاه تراکتور، اعتماد آنان را برای خرید بیشتر جلب کردند.

غلام‌زاده اضافه کرد: شاکیان با توجه به اعتماد به دست آمده مبلغ 10 میلیارد ریال را برای خرید ادوات کشاورزی به حساب آنان واریز کردند اما کلاهبرداران بلافاصله پس از پرداخت پول، دیگر به تماس‌ها پاسخ نداده و اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: نظر به حساسیت موضوع، اقدامات مأموران پلیس فتای استان برای شناسایی و دستگیری این کلاهبرداران آغاز شد.

غلام‌زاده خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات و اقدامات فنی پلیس، کلاهبرداران شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی در یکی از استان‌های کشور در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه شدند اما با ارائه قرائن علمی و فنی توسط کارشناسان پلیس فتا به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.