جلال ملکی گفت: بازار گل امام رضا (ع) و محلاتی نا ایمن‌ترین محل‌ها در منطقه خود هستند به شهرداری اخطار داده‌ایم، اما کار خاصی صورت نگرفته است.

به گزارش مرور نیوز، جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی درباره ایمنی در فصل سرما گفت: سال ۱۳۸۶ بیش‌ترین مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن را داشتیم که به دلیل توصیه نادرست برخی از سازمان‌ها بود که اعلام کردند همه‌ی در‌ها و پنجره‌ها بسته باشد و با نوار بین پنجره‌ها بسته شود که این کار در خانه‌هایی که شوفاژ و پکیج دارند منعی ندارد، اما خانه‌هایی که بخاری و شومینه دارند حتما باید یک مسیری برای ورود و خروج هوا وجود داشته باشد. مدیریت مصرف سوخت و انرژی درست است، اما در هر شرایطی نمی توان آن را رعایت کرد.

سخنگوی آتش‌نشانی درباره دودکش ها اظهار کرد: هر وسیله شعله‌دار باید یک دودکش سیمانی داخل دیوار  داشته باشد تا گاز به بالا برود. دودکش از سطح پشت بام باید یک متر بالا بیاید و روی آن کلاهک قرار بگیرد. دسته دوم دودکش‌ها داخل منزل است فقط باید دودکش‌های ورق سفید گالوانیزه و دودکش‌هایی که حالت فیزیکی مقاومی دارد استفاده شود و از دودکش‌های فنری و آکاردئونی استفاده نشود.

جلال ملکی بیان کرد: حادثه بازار گل ناشی از بی احتیاطی در مصرف کپسول گاز بود و کپسول آورده بودند که بادکنک باد کنند و حادثه اتفاق افتاد شهرداری اعلام کرد که به مالکان اخطار داده، اما نهاد‌های نظارتی خوب عمل نمی‌کنند.

وی افزود: بازار گل امام رضا و محلاتی نا ایمن‌ترین محل‌ها در منطقه خود هستند اخطار داده‌ایم، اما کار خاصی صورت نگرفته است.

گفتنی است؛ ۲ دی ماه در بازار گل محلاتی انفجاری رخ داد که در این حادثه ۲ نفر فوت کردند.