نماینده مردم بافق در مجلس، درباره بحث کمبود پزشک در کشور معتقد است که کشور با کمبود پزشک مواجه نیست و به دلیل بی‌برنامگی در حوزه سلامت شاهد نبود پزشک در برخی مناطق هستیم.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا صباغیان بافقی درباره معضل کمبود پزشک در کشور، گفت: پزشکان باید بعد از فارغ‌التحصیلی، در مناطق محروم ارائه خدمت دهند، اما اغلب در رایزنی با برخی مدیران، از انجام این مسئولیت فرار می‌کنند؛ همین امر سبب شده تا تعداد پزشکان در تهران و کلانشهرها بیشتر از شهرهای کوچک بوده و برخی از روستاها نیز از نعمت داشتن پزشک متخصص و حتی عمومی، محروم باشند.

نماینده مردم نماینده مردم ابرکو، مهریز، خاتم بافق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر برخی پزشکان، دست از لابی‌بازی بردارند و مسئولان نیز قانون را رعایت کنند، ما شاهد مهاجرت مردم به شهرها برای درمان نخواهیم بود.

وی بیان داشت: امروزه بسیاری از بیماران در روستاها و شهرهای کوچک حتی برای درمان‌های ساده نیز به تهران و مراکز استان‌ها مراجعه کرده که این مساله، علاوه بر خالی شدن سکنه در روستاها، مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی بسیاری را به همراه دارد.

تعارض منافع مانعی برای افزایش ظرفیت پزشکان

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، درباره نقش وزارت بهداشت در کمبود پزشک در کشور، گفت: آقایان پزشک در وزارت بهداشت، به دلیل تعارض منافع، اجازه افزایش ظرفیت پزشکان را نمی‌دهند، درحالی که باید این معضل از ریشه حل شود زیرا فعالیت در حوزه سلامت، با جان مردم ارتباط دارد و هر نوع کوتاهی جان مردم را با خطر مواجه می‌کند.

صباغیان در پاسخ به این سوال که آیا لزوما وزیر بهداشت باید پزشک باشد، افزود: ایرادی نسبت به تخصص داشتن وزیر بهداشت در حوزه پزشکی نیست و حتی گاهی این مساله می‌تواند باعث اشراف بیشتر وی، در این عرصه باشد اما حتی اگر وزیر، پزشک هم باشد باید بدون رودربایستی با همکاران خود، مر قانون را اجرا کند.

نماینده مردم نماینده مردم ابرکو، مهریز، خاتم بافق در مجلس، تصریح کرد: در یکی از بازدیدهای حوزه انتخابیه خود، متوجه شدم که این شهرستان با ۵ هزار جمعیت، پزشک ندارد و مردم برای درمان باید ۲۴۰ کیلومتر راه را طی کرده تا به مرکز استان برسند.

وی ادامه داد: زمانی که قانون برای پزشکان فارغ التحصیل تکلیف کرده تا به شهر یا روستای محروم برای خدمت بروند چرا مسئولان برای فرار از این مسئولیت، او را یاری می‌کنند؟ گاهی برخی مسئولان در وزارت بهداشت به پزشکان مجوز مطب می‌دهند، درحالی که عدم همکاری مسئولان می‌تواند پزشکان را مجبور به اجرای قانون کند.