نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، به بیان توضیحاتی درباره وجود انحصار در بازار تاسیس داروخانه و راهکار حل این معضل پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، محمدتقی نقدعلی درباره لابی‌گری‌ها برای جلوگیری از تاسیس داروخانه و مجوز‌های جدید گفت: در حال حاضر عده زیادی از تحصیل کرده‌های داروسازی، خواهان تاسیس داروخانه هستند، ولی به دلیل مقاومت داروخانه‌داران و اعمال لابی‌گرایانه آن‌ها، مسیر اشتغال محدود و سخت شده است. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در مجلس با تصویب قانون تسهیل مجوز‌های کسب‌و‌کار، زمینه‌ای فراهم شده تا انحصار موجود در بازار، برای گرفتن مجوز تاسیس داروخانه‌های جدید شکسته شود.

نقدعلی خاطر نشان کرد: سال گذشته این اتفاق جنجال زیادی به پا کرد و باعث ورود دیوان عدالت اداری شد که در نهایت دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت را ملزم به اصلاح رویه مجوزدهی برای تاسیس داروخانه کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: اعمال رویه‌های انحصاری مانند حد نصاب جمعیتی، رعایت حد فاصل، بعد مسافتی و برخی بهانه‌های دیگر، شرایط را برای داروسازان جدید سخت کرده است؛ وقتی قانون رفع موانع کسب و کار توسط شورای نگهبان تائید و ابلاغ شود بدون شک مشکلات موجود از سر راه داروسازان جوان برای گرفتن مجوز برداشته می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: با اجرای این قانون بساط انحصار گرایی‌ها در داروخانه‌ها و مجوز تاسیس جمع می‌شود و به طور کلی هر جا بوی انحصار باشد مثل وکالت، داروخانه، نانوایی و ... با اجرای قانون مجلس جلوی آن گرفته می‌شود. 

نقدعلی خاطر نشان کرد: مجوز‌های بیشتر باعث فراهم سازی عرصه رقابت می‌شود و مردم می‌توانند با راحتی و سهولت بیشتری به داروی مورد نیاز خود دست پیدا کنند.