براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبحگاه روز شنبه 30 بهمن‌ کیفیت هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ با شاخص ۱۰۹ در وضعیت ناسالم قرار گرفت. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین ۱۰۳ در وضعیت ناسالم قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۳۰ بهمن ۱۴۰۰) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و نیز آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. حاکمیت جو آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. به‌تدریج با شکل‌گیری ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا اواخر وقت شنبه تاحدودی از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. استقرار سامانه بارشی و افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱ اسفند ۱۴۰۰) باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، اگرچه با افزایش ترافیک صبحگاهی غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد افزایش پیدا خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. شایان ذکر است وزش باد مؤثر و تداوم ناپایداری جوی تا ساعات پایانی یکشنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.