سرپرست معاونت استانداری البرز و فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی جاده کرج- چالوس مسدود است، گفت: مسدود کردن محور کرج- چالوس پیش از وقوع بهمن تدبیری برای پیشگیری از بحران بود.

علی قنبر زمانی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کرج با اشاره به اینکه هماهنگی دستگاه ها و تدبیر به موقع، برای مسدود نمودن محور کرج- چالوس مانع از بروز بحران در این منطقه شد، افزود: در بارندگی های روزهای سه شنبه و چهارشنبه، شاهد ریزش سنگ و سقوط بهمن در این محور بودیم که بر اساس گزارشات واصله حدود 50 بهمن در منطقه ریزش داشته که 5 بهمن، سنگین بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر سقوط بهمن در محدوده شهرستانک تا سه راه دیزین و پس از آن تا تونل کندوان بوده است، اضافه کرد: اقتضای ضرورت ایجاد ایمنی برای تردد در جاده، مسدود کردن محور کرج-چالوس پیش از وقوع بحران بود که از ساعت 20:30 سه شنبه شب جاده کرج- چالوس مسدود شده و در حال حاضر نیز به دلیل فعالیت لودرها برای بازگشایی مسیر، تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی افزود: قطعی برق در محور کرج- چالوس کاملا برطرف شده و در روستاهای اطراف جاده نیز هم اکنون مشکلی وجود ندارد.

زمانی، از اسکان اضطراری مسافرین در محور کرج- چالوس خبر داده و گفت: با توجه به مسدود شدن جاده، مسافران در راه مانده در نقاطی که از قبل برای اسکان مسافرین مهیا شده بود در محدوده آسارا ، اسکان داده شده اند.

سرپرست فرمانداری کرج، در ادامه به برخی مشکلات ایجاد شده در اثر بارندگی های 2 روز گذشته در سطح شهر اشاره کرده و گفت: آبگرفتگی معابر و روان شدن آب های سطحی در برخی نقاط نظیر ماهدشت، محمدشهر، پل حصارک، بلوار امامزاده حسن(ع) و ... ، مشکلاتی را برای تردد شهروندان ایجاد کرد بود که با همکاری آتش نشانی برطرف شد.

وی تصریح کرد: پیمانکارانی که برای جمع آوری آبهای سطحی با شهرداری ها قرار داد دارند، باید مسئولانه رفتار کنند و شهرداری باید گزارش قراردادها و عملکرد پیمانکاران خود را به دبیرخانه شورای هماهنگی بحران شهرستان کرج ارسال کند.

وی یادآور شد: شهرداری ها باید نظارت جدی بر حفاری های صورت گرفته توسط پیمانکارها داشته باشند که بلافاصله ترمیم شوند تا در مواقع بارندگی ، موجب ایجاد مشکل برای مردم نشوند.

زمانی در ادامه گفت: باید مراکزی برای دپوی کیسه های شن و نمک در نقاطی که احتمال یخ زدگی و افزایش تصادفات وجود دارد، گذاشته شود تا در صورت بروز مشکل، شهروندان خودشان هم بتوانند برای از بین بردن لغزندگی و لیز خوردن خودروها اقدام کنند.

رئیس شورای هماهنگی بحران شهرستان کرج، از وقوع 448 تصادف در 2 روز سه شنبه و چهارشنبه در شهرستان کرج خبر داده و گفت: با توجه به آمارهای قبل، این 2 روز میزان میانگین تصادفات به بیش از 2 برابر رسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان کرج، در معرض بحران های فراوان طبیعی است، باید دستگاه های امداد رسان و خدماتی آمادگی کامل داشته باشند، بنابراین برگزاری مانورهای دوره ای و مستمر، برای افزایش سطح آمادگی افراد و مدیریت بحران در شرایط اضطراری، بسیار ضروری است.

سرپرست فرمانداری کرج همچنین به ضرورت اطلاع رسانی وسیع سازمان هواشناسی در خصوص نزولات جوی، احتمال بروز بحران ، تاکید کرد.

وی در پایان از شهرداری ها خواست تا نسبت به تجهیز و معرفی نقاط بیشتری برای اسکان اضطراری در شرایط بحران در اسرع وقت اقدام کنند.