عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره معضل کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها و فاصله ایران با استاندارهای جهانی در این زمینه پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، کیومرث سرمدی واله درباره کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها گفت: در مجموع نسبت پزشکان متخصص به جمعیت کشور یک نسبت استاندارد نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس، با بیان اینکه در رعایت نسبت پزشک متخصص به پزشک عمومی با استانداردهای جهانی فاصله داریم، افزود: علاوه بر این موضوع، در زمینه توزیع پزشکان متخصص در سراسر کشور به میزان عادلانه مشکلاتی وجود دارد تاجایی که شهرستان های محروم کشور از پزشک متخصص کمتری برخوردار هستند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، تاکید کرد: شهرستان اسد آباد استان همدان با مشکل کمبود پزشک متخصص به ویژه پزشک مغز و اعصاب مواجه است که امیدواریم که این مشکلات به زودی حل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره کمبود دندانپزشک، گفت: در این حوزه نیز به دلیل گرانی خدمات دندان‌پزشکی و همچنین کمبود این نیروها، مشکلاتی وجود دارد که لازم است تدابیری اندیشیده شود تا دندان‌پزشکان در بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان حضور داشته باشند.

گفتنی است، در سالهای گذشته بارها موضوع کمبود تعداد دندانپزشک در ایران مطرح شده است اما نمایندگان جامعه دندانپزشکی عموما ادعا می‌کنند تعداد دندانپزشکان در ایران کافی است. از سوی دیگر، برخی منتقدان حرفه‌ پزشکی نیز دندانپزشکان را به تلاش برای محدود کردن تعداد دندانپزشکان محکوم کرده و خواستار افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی می‌شوند.