معاون عملیات پلیس راه کشور از بارش برف و باران در برخی از جاده‌های هشت استان کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ سیاوش محبی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که در حال حاضر ترافیک در  آزادراه کرج – قزوین محدوده پایانه شهید کلانتری و آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس پرحجم و در مقاطعی نیمه سنگین است. در دیگر جاده‌های کشور نیز تردد به آرامی در جریان بوده و هیچ مشکل ترافیکی یا گره ترافیکی خاصی گزارش نشده است.

معاون عملیات پلیس راه کشور با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس در جاده‌ها با قوت در حال اجراست، گفت: مأموران پلیس در تمام جاده‌های کشور حضور داشته و در گردنه‌ها و جاده‌های برفگیر نیز به طور ویژه مستقر هستند و نسبت به روان‌سازی و مدیریت و همچنین رسیدگی به حوادث احتمالی اقدام می‌کنند. لازم است رانندگان و مسافران نیز با مأموران پلیس همراهی لازم را داشته باشند و به دستورات و توصیه های پلیس توجه کنند.

محبی درباره وضعیت جوی حاکم بر جاده‌های کشور نیز اظهارکرد: به نسبت روز گذشته از میزان بارندگی و برودت هوا در جاده‌ها کاسته شده، اما در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های گلستان، سمنان، خراسان رضوی و کرمان هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان های مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و یزد نیز بارش باران گزارش شده است.

معاون عملیات پلیس راه کشور افزود: لازم است رانندگان در هنگام تردد از محورهای دارای بارندگی و بارش برف حتما فاصله طولی مناسب را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که در آن امکان کنترل وسیله نقلیه وجود داشته باشد، رانندگی کنند. دقت و توجه به مسیر و رانندگی نیز از دیگر تاکیدات پلیس برای رانندگی در تمام ایام است که باید در زمان بارندگی افزایش بیشتری هم داشته باشد.