عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره معضل اعطای مجوز تاسیس داروخانه جدید و لابی انجمن داروسازان در این زمینه پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، کیومرث سرمدی واله با تاکید بر اینکه تعارض منافع در موضوعاتی که به خدمات عمومی مرتبط است مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند، گفت: امروزه کشور ما در حوزه واردات دارو، تاسیس داروخانه یا مجوزهای تاسیس داروخانه به صورت کلی از تعارض منابع رنج می برد که متعاقب آن، مردم را با چالش هایی مواجه می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به آئین نامه قبلی مربوط به تاسیس داروخانه که در آن بعد مسافت و جمعیت لحاظ شد، تصریح کرد: خوشبختانه حکم دیوان عدالت اداری برای لغو این آیین نامه گام مثبتی به شمار می رود چراکه بعد مسافت برای اعطای مجوز جدید داروخانه، مشکلاتی بر سر راه جوانان فعال در این حوزه، ایجاد خواهد کرد که این روند اصلا مورد قبول نیست.

وی ادامه داد:  باید روند اعطای مجوز تسهیل شود تا تعداد داروخانه ها بیشتر شود و متعاقب آن مردم بتوانند با سهولت بیشتری داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند، از سوی دیگر داروسازان جوانی که به دلیل این سنگ اندازی ها بیکار هستند، با این اقدام، زمینه اشتغال آنها نیز فراهم خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان، مصوبه مذکور دیوان عدالت اداری را به نفع مردم دانست و  گفت: طبیعتا با تسهیل در صدور مجوز تاسیس داروخانه، انحصار و لابی نجومی در حوزه فروش امتیازات داروخانه ها، حل خواهد شد.