رییس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای ۶۰۰ مورد تعقیب و گریز در تهران و شهادت دو مامور پلیس در مقابله با سارقان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح عملکرد پلیس پیشگیری با اعلام اینکه در سال جاری، حدود ۳۳۰ مورد طرح توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ به اجرا درآمد به اجرای ۱۱ مرحله از طرح رعد توسط این پلیس اشاره و اظهار داشت: بالغ بر دو میلیون و ۳۵۱ هزار اخبار سامانه پلیس ۱۱۰ در سال جاری توسط نیروهای پلیس پیشگیری عملیاتی شده؛ یعنی به طور میانگین روزانه هفت هزار تماس عملیاتی شده است.

وی با اشاره به ۶۰۰ مورد تعقیب و گریز در سال جاری که بعضاً حتی ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر به طول می‌کشید، گفت: امسال دو نفر از همکاران ایثارگر ما شهید مختوم‌نژاد و شهید طاهری در مقابله با سارقان به شهادت رسیده و تعدادی از همکاران نیز‌ در این‌ عملیات‌ها مجروح شدند.

رییس پلیس پیشگیری ادامه داد: ۱۲‌ نفر از سارقان در این‌ تعقیب و گریزها با تیراندازی زمین‌گیر شده و دو نفر از این افراد که با سلاح به سمت مأموران تیراندازی کرده بودند به هلاکت رسیدند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد سارقان در این درگیری‌ها زمین‌گیر شدند اعلام کرد: هیچ تعارف و ملاحظه‌ای با افرادی که دست به سلاح می‌برند، نداریم.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به گشت نوروزی مأموران انتظامی در ۳۵۴ نقطه تهران اعلام کرد: این کار از روز ۲۸ اسفند اجرا می شود و در خیلی از محلات مأموران به صورت پیاده گشت‌زنی خواهند کرد.

وی شب چهارشنبه آخر سال را شب آرامی در پایتخت دانست و گفت: هفت نفر از مأموران پلیس به صورت جزئی مصدوم شدند.