یک مشاور تحصیلی اعلام کرد: در سال نهم برای دانش آموزان سه رویداد مهم رخ می دهد و به همین علت این سال تحصیلی باید مورد توجه ویژه دانش آموزان و خانواده ها قرار بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، هادی رضا زاده مشاور تحصیلی و روانشناسی شغلی  با اشاره  به اینکه سال نهم یکی از حساس ترین سال های تحصیلی دانش آموزان است گفت: در سال نهم برای دانش آموزان سه رویداد مهم رخ می دهد و به همین علت این سال تحصیلی باید مورد توجه ویژه دانش آموزان و خانواده ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به سه رویداد مهم سال نهمی ها بیان کرد: اولین رویداد مهم سال نهمی ها بحث معدل است که به دلیل برگزاری امتحانات به صورت نهایی و کشوری و تاثیر مستقیم آن بر روی انتخاب رشته برای دانش آموزان و خانواده ها حیاتی و مهم است.

رضا زاده دومین رویداد سال نهمی ها را انتخاب رشته دانش آموزان اعلام کرد و افزود: انتخاب رشته صحیح نقش بسزایی در شکل گیری آینده دانش آموزان خواهد داشت و از این جهت می توان سال نهم را حتی مهم تر و سرنوشت ساز نسبت به سال های تحصیلی دهم و یازدهم برشمرد.

گفتنی است، برای انتخاب رشته باید سه فاکتور اصلی علاقه؛ توانمندی و استعداد و بازار و فرصت های شغلی مورد توجه دانش آموزان قرار بگیرد که در این راستا برخی از تست ها و آزمون ها مسیر انتخاب رشته را برای دانش آموزان هموار می کند.

این مشاور تحصیلی سومین رویداد سال نهمی ها را آزمون ورودی مدارس برتر عنوان کرد، به طوری که دانش آموزان برای تغییر مقطع نهم به دهم و ورود به مدارس دولتی( نمونه دولتی، تیزهوشان، سمپاد) یا مدارس غیر دولتی باید آزمون هایی را پشت سر بگذرانند.

رضا زاده با اشاره به مجموعه گروه آموزشی انرژی مطرح کرد: مجموعه ما مجموعه ایی مشاور محور است که دانش آموزان پیش از ورود به این مجموعه از نظر تحصیلی و روانشناسی توسط افراد خبره مورد آنالیز و ارزیابی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه ورود دانش آموزان در مجموعه ما با توجه به مشاوره و آنالیز دانش آموزان از نظر تحصیلی و روانشناسی صورت می گیرد افزود: در این مجموعه مشاوره تحصیلی و روانشناسی به تفکیک توسط مشاوران مربوطه انجام می شود به طوری که روانشناسان دانش آموزان را از بعد انگیزه، تمرکز، استرس، وسواس، حافظه و مدیریت زمان مورد ارزیابی قرار می دهند و مشاوران تحصیلی دانش آموزان را از نگاه تحصیلی آنالیز می کنند.

 دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول پس از اتمام امتحانات نهایی خرداد ماه و اخذ کارنامه اصلی و کارنامه هدایت تحصیلی، ملزم به انتخاب رشته دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ و شرکت در آزمون های هدایت تحصیلی در تیرماه می باشند.