رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق در غالب نقاط کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی و برخی نقاط غرب کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه با رئیس دیوان عالی قرقیزستان آقای ضمیربیک بازابیک اف دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و با حضور محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی و قضایی دو کشور برگزار گردید، طرفین ضمن اذعان به روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی فی مابین و مرور آخرین موافقتنامه‌ها و اسناد حقوقی قضایی منعقده در ادامه موضوعاتی چون رشد کمی و کیفی همکاری های حقوقی و کیفری، انتقال محکومان، استرداد مجرمان، را بررسی و بر تبادل تجارب قضایی تاکید کردند.

معاون اول قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان، تحریم های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را نقض فاحش حقوق بشر دانست.

رییس دادگاه عالی قرقیزستان با اشاره به اینکه سی سال از استقلال جمهوری قرقیزستان سپری شده و از همان ابتدا جمهوری اسلامی ایران استقلال قرقیزستان را به رسمیت شناخته است و در طول این سه دهه همواره روابط خوب بین دو کشور وجود داشته است ، از این ملاقات ابراز خرسندی کرد و با تاکید بر آمادگی جهت همکاری های قضایی، از معاون اول قوه قضاییه برای سفر به کشورش دعوت کرد.