به همت ستاد بحران ناحیه 5 با سناریویی از پیش نوشته شده ، مانور آزمایشی آتشنشانی و زلزله در ساختمان ناحیه 5 توسط پرسنل ناحیه اجرا شد

به گزارش مرور نیوز، یکی از دغدغه­ های مسئولین ادارات مسئول، مقابله با حوادث غیرمترقبه، هماهنگی فعالیت‌ها و استفاده حداکثر از منابع در کوتاه‌ترین زمان ممکن می­باشد. هدف از تشکیل مانور آزمایشی  ستاد مدیریت بحران ناحیه  5 در زمان حادثه، ایجاد سیستم فرماندهی واحد به­ منظور کنترل، حفظ نظم، و هدایت صحیح نیروها در اجرای عملیات مقابله با آسیب­های ناشی از حادثه می­باشد. فعالیت­ها و هماهنگی بیشتر پرسنل و نیروهای ستاد بحران ، کنترل و مدیریت قوی­تر در سلسله مراتب مجموعه اقدامات امدادرسانی در زمان بحران کمک می‌کند.
با فرض اینکه فعالیت تخصصی هر اداره  (چه در شرایط عادی و چه در زمان بحران)، به­صورت کاملاً حرفه‌ای انجام می­گردد، هدایت­ پذیری نیروهای عملیاتی باید قبل از وقوع حادثه تعریف شده و به­ طور مُستمر تمرین گردد.اجرای مانور روش مناسبی جهت تمرین فعالیت­های ستادی و عملیاتی مقابله با حادثه می­باشد.در طراحی  این مانور، تلاش گردیده تا جنبه اطلاع­ رسانی و هدایت‌پذیری نیروها در صحنه حادثه تمرین گردد.

 

سناریو مانور بر اساس گزارشات دریافتی از ارزیابی خسارات در صحنه حادثه، طبقه­ بندی و اولویت­ گذاری گزارشات ستاد، بحران  هماهنگی فرمانده  ستاد بحران تصمیم­ گیری طراحی می­گردد.