پورعباس گفت: برای آزمون ۱۴۰۲ باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم که در آنجا تأثیر معدل در آزمون سراسری«تأثیر قطعی» ذکر شده است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر با دو مقوله قانون مجلس «مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵» و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی «مصوب ۱۴۰۰» مواجه هستیم که در خرداد ۱۴۰۱ توسط رئیس جمهور ابلاغ و لازم‌الاجرا شد.

پورعباس افزود: بر همین مبنا مقدمات برگزاری آزمون سراسری را در دو نوبت پیش‌بینی کردیم تا در دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۲ این دو آزمون برگزار شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش با تأکید بر اینکه تمام مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون آموزش به کنکور سال ۱۴۰۲ مربوط نخواهد بود، تصریح کرد: بر همین مبنا دو آزمون برگزار خواهیم کرد و مرداد نیز پذیرش خواهیم داشت. مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون برای سال‌های ۱۴۰۳ به بعد خواهد بود که جنبه‌های اختلافی باید مورد بحث قرار گیرد و به یک جمع‌بندی کلی رسید.

پورعباس با بیان اینکه در صورت تغییر قانون برای آزمون‌های ۱۴۰۳ به بعد اطلاع‌رسانی کافی خواهیم داشت، افزود: در حال حاضر داوطلبان باید آرامش لازم را برای شرکت در آزمون دی که می‌تواند برای آن‌ها آزمایشی تلقی شود، داشته باشند و پس از آن نیز برای آزمون تیر ۱۴۰۲ آماده شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش در پاسخ به این سوال که آیا تأثیر معدل در آزمون سراسری قطعی خواهد بود یا تأثیر مثبت خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه این موضوع مربوط به جزئیات قانون است، در این خصوص بحث نشد.

پورعباس همچنین گفت: در قانون مجلس تأثیر قطعی وجود ندارد و هنوز تکلیفی در این خصوص که تأثیر معدل قطعی باشد یا تأثیر مثبت وجود ندارد. ما برای آزمون ۱۴۰۲ باید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل کنیم که در آنجا «تأثیر قطعی» ذکر شده است؛ بنابراین اگر مجلس قید خاصی برای آزمون ۱۴۰۲ داشته باشد در نحوه اجرا تغییری ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره وجود دروس عمومی در آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز گفت: قطعا دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ نخواهد بود و آزمون از دروس تخصصی برگزار خواهد شد.