سخنگوی ستاد کرونا وضعیت کنونی کشورمان را در زمینه کرونا، خوب توصیف کرد و گفت: افراد بالای ۱۸ سال اگر شش ماه از زمان تزریق واکسن گذشته، تزریق واکسن مجدد داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، عباس شیراوژن درباره آخرین وضعیت کرونا در ایران گفت: وضعیت کنونی کشورمان نسبت به کشور‌های منطقه و سایر کشور‌های دنیا که عدد ابتلا و فوتی‌های بالایی دارند، خوب است.

سخنگوی ستاد کرونا افزود: واکسن از شدت ابتلا و بدحال شدن بیمار و بستری شدن در تخت‌های مراقبت ویژه جلوگیری می‌کند و در حد ۱۰ برابر و ۲۰ برابر کاهش اثر را دارد که بیمار‌ها بدحال نشوند و حتی در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، سردرد، بدن درد، درد عضلانی در زمینه تنفس بیمار دچار مشکل نشود.

عباس شیراوژن از بیمارانی که دچار نقض ایمنی هستند و بیماران زمینه‌ای و سن بالای ۶۰ سال خواست برای تزریق واکسن مراجعه کنند و همچنین افراد بالای ۱۸ سال اگر شش ماه از زمان تزریق واکسن گذشته، تزریق واکسن مجدد داشته باشند.

سخنگوی ستاد کرونا تاکید کرد: اگر احتمال دهیم که تا یک ماه یا سه هفته آینده به شرایط حداکثری موج جدید بیماری برسیم، این فاصله زمانی که تا آن موقع داریم برای تزریق واکسن زمان خوبی است و سطح ایمنی خوبی ایجاد می‌کند که نسبت به شدت بیماری کمک کننده هست.

عباس شیراوژن همچنین تصریح کرد: هر واکسن در دسترس، بهترین واکسن است و همکاران مراکز بهداشتی بر اساس دوز‌های قبلی، برای انتخاب بهتر به شهروندان کمک می‌کنند.