دادستانی کل کشور به دنبال دستور رییس قوه قضاییه درخصوص رعایت حقوق مردم و دانش آموزان ازسوی مدارس باتوجه به تکثر تعطیلی‌های سال جاری تحصیلی، اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز،  دادستانی کل کشور در راستای دستور رئیس قوه قضاییه در مورد تکالیف قانونی وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی به شکایات از مدارس مبنی بر دریافت هزینه هایی که در قبال آن خدماتی ارائه نشده است، اطلاعیه ای صادر کرد.

در اطلاعیه دادستانی کل کشور آمده است:

《نظر به تکالیف قانونی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رسیدگی به شکایات از مدارس و با توجه به تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه و نیز بررسی ها و مکاتبات قضائی با وزیر محترم و دیگر مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر دریافت هزینه هایی که در قبال آن خدماتی ارائه نشده است از قبیل دریافت کامل سرویس رفت و آمد،غذا و سایر امور مرتبط که با وجود تعطیلی های متعدد ناشی از برف و سرما و آلودگی هوا و یا کمک به مدارس، وزارت مذکور مکلف است ضمن بررسی دقیق موارد و گزارشها با مراکز و مدارس متخلف برخورد قانونی نموده و ترتیبی اتخاذ نماید تا وجوه دریافتی غیر قانونی به اولیا محترم دانش آموزان مسترد و نتیجه اقدامات به عمل آمده را به اطلاع عموم برساند.
در صورتی که اولیا محترم پس از انعکاس موضوع به واحد های نظارتی وزارت آموزش و پرورش به نتیجه نرسیدند با مراجعه به سامانه گزارشات مردمی معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی کل کشور به نشانی www.dadsetani.ir نسبت به طرح شکایت و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.
دادستانی کل کشور در اجرای تکالیف قانونی خود ضمن انجام اقدامات قضایی و انعکاس گزارشات و شکایات دریافتی به وزارت آموزش و پرورش تصمیمات لازم را نسبت به مراکز و مدارس مذکور اتخاذ و در صورت احراز تخلف حسب مورد نسبت به تعقیب قانونی مسئولین مربوط اقدام خواهد کرد.》