رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز ، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، بخش‌هایی از لرستان، شرق خوزستان، ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در مناطق گرمسیر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع برف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: جمعه (۷ بهمن) در مناطقی از استان کرمان، یزد، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، سیستان بلوچستان،خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در همدان، لرستان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه (۸ بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در نوار شرقی وزش باد افرایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند نسبی افزایش دما حاکم می‌شود.

وی افزود:  لازم به ذکر است از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از شمال غرب در برخی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

ضیاییان گفت:  یک‌شنبه (۹ بهمن) در کل کشور افرایش نسبی دما رخ می‌دهد و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، چهارمحال بختیاری، لرستان، شمال اصفهان، خراسان رضوی، سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:  دوشنبه (۱۰ بهمن) در غرب، شمال غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، البرز، قزوین، تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: تا روز شنبه در شهرهای صنعتی و کلانشهرها آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ بهمن ) کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۶ و روز  جمعه (۸ بهمن ) قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ بهمن) بندرعباس و بوشهر با دمای ۱۹ و ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان، شهرکرد و همدان بادمای ۱۱- و ۹- و شهرکرد با دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.