رئیس سازمان بازرسی کل کشور از نظارت‌های ویژه بر عملکرد دستگاه‌های خدمت رسان در ایام نوروز خبر داد و از مردم خواست گزارش‌ها و شکایات خود پیرامون عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در این ایام را به سامانه ۱۳۶ اعلام کنند.

به گزارش مرور نیوز، خدائیان در آخرین نشست شورای معاونین سال ۱۴۰۱ با ارج نهادن به تلاش‌های معاونین، بازرسان و کارکنان این سازمان در عملیاتی کردن برنامه‌های امسال، بر پیگیری و اجرای برنامه‌های سال جدید در همان روزهای ابتدایی تاکید کرد.

بخش دیگری از اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع برنامه‌های این سازمان در حوزه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در ایام تعطیلات نوروز اختصاص داشت.

وی که در این رابطه بخشنامه‌ای را به معاونان و بازرسان کل مرکز و استان‌ها ابلاغ کرده است، بر اجرای آن تاکید کرد و گفت: در راستای وظایف نظارتی سازمان بازرسی بر اساس ۱۷۴ قانون اساسی مبنی بر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و به منظور پایش مستمر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بازرسان کل و امور باید با تشکیل گروه‌های تخصصی نظارتی به بازرسی‌های سرزده و بازدیدهای میدانی؛ از دستگاه‌های اجرایی، مراکز توزیع کالاهای اساسی و مراکز گوناگون خدمات‌رسانی اقدام نموده و عملکرد این دستگاه‌ها و نحوه خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان را مرتبا رصد نمایند.

بازدید بازرسان از بازار میوه و سایر مایحتاج و اقلام اساسی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، مراکز اقامتی فعال، پایانه‌های مرزی، پایانه‌های مسافربری برون‌شهری و فرودگاه‌ها، مراکز مهم خدمات‌رسانی به شهروندان، روستائیان و مسافران از جمله شرکت‌های توزیع برق، آبفا و گاز، خدمات مدیریت شهری شهرداری‌ها، راهنمایی و رانندگی و بانک‌ها از جمله ماموریت‌های مصرح در این بخشنامه است که مورد تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

وی افزود: عملکرد اداراتی از جمله کل منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست و مدیریت‌های امور اراضی (در حوزه مقابله با زمین‌خواری و تعرض به اراضی ملی و دولتی)، سازمان صمت (در حوزه نظارت بر قیمت‌ها و توزیع کالا و خدمات)، تعزیرات حکومتی (در حوزه مقابله با گران‌فروشی)، آب منطقه‌ای (در حوزه حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها و حفاظت از منابع آبی)، شهرداری‌ها (در پیشگیری از تخلفات ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز) نیز باید در دستورکار گروه‌های نظارت و بازرسی این سازمان قرار گیرد.

 خدائیان از مردم خواست گزارش‌ها و شکایات خود پیرامون عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در ایام نوروز را به سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۳۶ اعلام کنند و این اطمینان را به آن‌ها داد که سازمان بازرسی نظارت لازم را به‌منظور رفع نواقص، ایرادات و نارسایی‌ها موجود مورد توجه قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد در صورت عدم توجه به تذکرات و هشدارهای سازمان بازرسی، نسبت به تشکیل پرونده و معرفی افراد خاطی به مراجع ذیصلاح اقدام می‌شود.