مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور از افزایش ۱۱ درصدی مراجعه وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی کشور در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش مرور نیوز ،عبداله متولی در تشریح افزایش مراجعه خودرو‌ها به مراکز معاینه فنی در ایام نوروز ۱۴۰۲ گفت: با آغاز سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پنجم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۵هزار و ۸۳۲ خودرو به مراکز معاینه فنی سراسر کشور مراجعه نموده‌اند که تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از تعداد ۴۱۵،۸۳۲ خودرو ۳۳۳ هزار و ۶۶۲ دستگاه خودرو موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند و تعداد ۷۷هزار و ۸۸۱ خودرو قادر به قبولی در آزمون‌های معاینه فنی نشده اند که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۵۹۳ خودرو به دلیل نقص در سیستم ایمنی و ۳۸ هزار و ۲۸۸ خودرو نیز به دلیل آلایندگی در آزمون‌های معاینه فنی مردود شده اند.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور با بیان این مورد که معاینه فنی ۸۸ درصد در بهبود و رفع نقص خودرو‌ها موثر بوده است اضافه کرد؛ تعداد ۶۶هزار و ۴۶۳ دستگاه از خودرو‌های مردود شده با رفع عیب و مراجعه مجدد در همین ایام موفق به اخذ گواهی معاینه فنی شده اند. این در حالی است که طبق آمار جانشین پلیس راهور فراجا نقص فنی خودرو در ۵۰ درصد تصادفات کشور موثر بوده که این امر مؤیِّد اهمیت معاینه فنی خودرو در جلوگیری از خسارات مالی و جانی برای مالکین و سرنشینان خودرو‌ها می‌باشد.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است و کمترین مراجعه نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و ایلام صورت گرفته است.