سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا روز جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی استان‌ها پیش‌بینی شده است.

به گزارش مرور نیوز، سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا روز جمعه بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی، پیش‌بینی شده است.

سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که طی روزهای جمعه و شنبه در استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وزش باد شدید در مناطق شمال‌شرق کشور به ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل سبب خیزش گردوخاک و طوفان شن، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

همچنین آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) کمی ابری و از بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه (اول اردیبهشت) نیمه‌ابری و وزش باد با احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و شهر کرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.