فرمانده کل انتظامی کشور گفت: حجم بالایی از تصادفات جاده‌ای هرمزگان مربوط به قاچا‌قچیان سوخت و کالاست.

به گزارش مرور نیوز، سردار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران استان هرمزگان با اشاره به شهادت دلاورمردان فراجا در طی دوماهه ابتدای امسال، اظهار داشت: قطعا سال 1402 سال خوبی برای قاچاقچیان نخواهند بود و سالی سخت پیش رو خواهند داشت.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا ، سوخت و مواد مخدر هم به اقتصاد و هم به ایجاد اشتغال در کشور صدمه می زند، گفت: با تقویت امکانات و تجهیزات نروی انتظامی و دریابانی استان هرمزگان، عرصه بر قاچاقچیان کالا و سوخت و مواد مخدر تنگ تر خواهد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه سردار جاویدان نیز از رده های پایین در این استان خدمت کرده اند و برادر ایشان هم در راه خدمت به مردم همین استان به درجه شهادت نائل شده است، اظهار داشت: امسال سال مهار تورم و تقویت تولید است و باید همگان برای تحقق شعار سال تلاش کنیم و مهم ترین موضوع در تقویت تولید، مبارزه با قاچاق است.

این مقام عالی انتظامی کشور اذعان داشت: سهمیه ویژه ای برای جذب نیروهای بومی در استان هرمزگان اختصاص پیدا خواهد کرد و نیروهای کارآمد جذب فراجا می شوند.

سردار رادان تصریح کرد: قاچاق سوخت و کالا سبب تصادفات جاده ای زیادی در استان می شود و آمار فوتی و مصدومان حوادث جاده ای ناشی از قاچاق بسیار زیاد است که باید در این زمینه نیز تدابیر خاصی اندیشیده ایم تا مردم بی گناه، قربانی سودجویی قاچاقچیان نشوند.

وی با اشاره به تقدیم شهدای تأمین امنیت در نیروی انتظامی هرمزگان، افزود: متأسفانه در برخی از موارد قاچاقچیان به خود جرأت می دهند به واحدها و نیروهای انتظامی حمله کنند و موجب کشته شدن مردم در تصادفات جاده ای شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور ابراز داشت: از چندروز آینده با طرح ریزی جدید و تقویت انتظامی و دریابانی هرمزگان ، مسیردریا و خشکی برای پدیده زشت قاچاق برای قاچاقچیان سخت تر می شود و در کنار آن توجه جدی به موضوع مقررات راهنمایی و رانندگی می شود تا کسانی که عامل به این مقررات هستند قربانی اندک فرادی که عامل نیستند، نباشند.