رئیس ستاد ملی جمعیت عدم درک زن و مرد از تفاوت‌های یکدیگر را اصلی ترین عامل برای اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت: آموزش تفاوت‌های زن و مرد قبل از ازدواج ضرورت دارد.

به گزارش مرورنیوز، کاظم فروتن رئیس ستاد ملی جمعیت در اختتامیه رویداد ملی صبا گفت: از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق می‌انجامد و ۴۰ درصد طلاق‌ها خانواده‌هایی هستند که حداقل یک فرزند دارند که بسیار ناراحت کننده است.

وی عدم درک زن و مرد از تفاوت‌های یکدیگر را اصلی ترین عامل برای اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت: به عنوان یک کارشناس خانواده که سی سال در این حوزه فعالیت می‌کند می گویم که زن و مرد از تفاوت‌های همدیگر هیچ اطلاعی ندارند و اگر در آموزش‌ها به این حوزه تمرکز کافی داشته باشیم بسیاری از مشکلات حل می‌شوند.

فروتن گفت: مراکز انتخاب همسر باید در همان زمان انتخاب همسر یعنی قبل از ازدواج این آموزش‌ها را به دختر و پسر ارائه دهند چون پس از ازدواج تأثیری نخواهد داشت.

رئیس ستاد ملی جمعیت در پایان گفت: همچنین دیگر مشکلات و اختلافات زن و مرد همه درمان‌های مختص خود را دارند و هیچ مشکلی در حوزه خانواده امروز وجود ندارد که قابل درمان نباشد اما وقتی دیر درمان می‌شوند کار دشوار می‌شود.