مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش سقف اعتبار کارت بلیت منزلت و اقشار خاص خبر داد و گفت: کاهش بهای بلیت متروی تهران و حومه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از فردا اعمال خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود درستی با بیان اینکه ثبت‌نام کارت بلیت منزلت و اقشار خاص از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد، با توجه به هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران انجام می‌شود گفت: این کار باهدف افزایش رفاه حال مسافران و به خصوص سالمندان که سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند انجام شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ اعتبار کارت بلیت‌های تخفیف‌دار اقشار خاص نیز از ۱۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ثبت‌نام برای سالمندان (کارت بلیت منزلت)، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار خاص شامل ایثارگران، معلولان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهر تهران و تمدید کارت بلیت اقشار مذکور در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به تصویب طرح دوفوریتی کاهش قیمت بلیت مترو در یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، از فردا چهارشنبه ۲۴ خردادماه این کاهش قیمت اعمال می‌شود.

درستی گفت: قیمت بلیت تک‌سفره مترو در خطوط درون‌شهری به ۳۲۶۷۴ ریال و در خط پنج به ۳۷۴۰۰ ریال کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی خاطرنشان کرد: در مصوبه قبلی متوسط افزایش بهای بلیت مترو ۲۵ درصد بود؛ اما با توجه به اعمال نرخ جدید، میزان افزایش قیمت بلیت مترو نسبت به سال گذشته به ۱۵ درصد رسید.