معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۱ راکب موتورسیکلت طی دو ماهه ابتدایی سال جاری در سطح شهر تهران فوت کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ احسان مؤمنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره آمار فوتی راکبین موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ و دو ماهه ۱۴۰۲ اظهار داشت: ۵۱ راکب موتورسیکلت طی دو ماهه ابتدایی سال جاری در سطح شهر تهران فوت کرده‌اند

سرهنگ مؤمنی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که موتورسیکلت به دلیل اینکه روی دو چرخ حرکت می‌کند ناایمن است و با کوچک‌ترین ضربه‌ای و یا افتادن درون چاله واژگون می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، ناایمنی همین موتورسیکلت‌ها باعث فوت ۲۰۵ نفر راکب موتورسیکلت شد و این آمار کلی و فقط مربوط به راکبین موتورسیکلت‌های معمولی است و ربطی به موتورسیکلت‌های سنگین ندارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در تهران روزی یک نفر راننده موتورسیکلت جان خود را از دست داده است و این اعداد هیچ ارتباطی با راکبین موتورسیکلت سنگین ندارد و این آمار بسیار تکان دهنده‌ای است چرا که این راکبین موارد ایمنی و قوانین را به هیچ عنوان رعایت و عمل نمی‌کنند.