ثبت‌نام دانش‌آموزان ساکن در مدارس محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه در کلانشهرها با هماهنگی ستادهای ثبت‌نام مناطق همجوار امکان‌پذیر است.

​به گزارش مرور نیوز ، در حال حاضر ثبت‌نام دانش‌آموزان در حال انجام است البته ثبت‌نام پایه دهم بعد از انتخاب رشته تحصیلی از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد.

امسال در کنار ثبت‌نام حضوری امکان ثبت‌نام الکترونیکی هم فراهم است و خانواده‌ها می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مدارس از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند.

برای دانش‌آموزان میان پایه (به جز پایه اول دبستان، هفتم و دهم) چنانچه والدین درخواست انتقال فرزند به مدرسه جدیدی را داشته باشند، زمان ثبت نقل و انتقال مدارس به صورت الکترونیکی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق دستورالعمل ثبت‌نام که از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است، امسال امکان ثبت‌نام در مدارس خارج از محدوده زندگی فراهم شده است. در دستورالعمل ذکر شده است: ثبت‌نام دانش‌آموزان ساکن در محدوده مرزی مناطق آموزش و پرورش به‌ویژه در کلانشهرها با هماهنگی ستادهای ثبت‌نام مناطق همجوار جهت رعایت حقوق والدین الزامی است.

مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت‌نام 13 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز میان پایه خودکار و به صورت الکترونیک انجام می‌شود، گفت: هدف از ثبت‌نام الکترونیک حذف حضور افراد برای انجام ثبت‌نام است.

وی درباره اینکه آیا با ثبت‌نام الکترونیک قدرت انتخاب خانواده‌ها برای انتخاب مدرسه بیشتر خواهد شد؟ عنوان کرد: امسال در حال گذر از شرایط  سنتی به سمت ثبت‌نام الکترونیکی هستیم و علت محقق نشدن ثبت‌نام الکترونیکی تا به امروز فقدان اطلاعات سکونتی افراد است همچنین با استفاده از ظرفیت ثبت‌نام الکترونیک متوجه خواهیم شد مدارس هر منطقه در هر پایه تحصیلی چه تعداد دانش‌آموز دارند و آن وقت می‌توان برای ثبت‌نام دانش‌آموز انتقالی دقیق‌تر برنامه‌ریزی کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه تعداد دانش‌آموزان پایه‌های اول دبستان، هفتم و دهم حدود 3 میلیون نفر است، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم پس از هدایت تحصیلی انجام خواهد شد همچنین فرصت خانواده‌ها برای ثبت‌نام مدارس تا 31 مرداد است.