جلسه شورای سیاست‌گذاری اربعین حسینی امروز در هلال‌احمر برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه جلسه شورای سیاست‌گذاری اربعین حسینی که با حضور پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و نمایندگانی از شهرداری، سپاه و سایر ارگان‌های ذی ربط برگزار شده بود گفت: موکب‌هایی که خواهان ارائه خدمات درمانی هستند می‌توانند به هلال احمر درخواست بدهند تا هلال احمر با آن‌ها همکاری کند. موقعیت مکانی موکب‌های درمانی هلال احمر و موکب‌های همکار با هلال‌احمر به اطلاع زائران رسانده می‌شود.

پُلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه این جلسه گفت: در ایام‌اربعین حسینی، هلال احمر تنها نهاد ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در مرز‌ها است. بهتر است تمام موکب‌های درمانی در مسیر پیاده روی اربعین زیر نظر هلال احمر قرار بگیرد.

سردار فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران نیز در جلسه شورای سیاست گذاری اربعین حسینی (ع) هلال احمر گفت: به مراقبت‌های گرمازدگی باید توجه جدی داشته باشیم و مرز تمرچین و خوزستان به دلیل آب و هوایشان باید بیشتر جدی گرفته شوند.

وی ادامه داد: مرز مهران که شلوغ‌ترین مرز ما در اربعین و جزو گرم‌ترین مرز‌ها است. مرز‌های شلمچه و خسروی و چذابه هم این گرما را دارند به همین دلیل باید زائران را به دو مرز دیگر سوق دهیم.

فضلی با بیان اینکه باید هماهنگی و هم افزایی مناسبی بین ارگان‌ها رخ دهد تا زائران، سفری ایمن داشته باشند ادامه داد: گرمای هوا امسال بیشتر از سال‌های قبل است به همین دلیل باید ظرفیت‌های مرز‌های شمال غرب را افزایش دهیم تا زائران دچار بیماری نشوند.