رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از صدور گذرنامه زیارتی طی سه روز برای ایام اربعین خبر داد و گفت: تا به امروز برای ایام اربعین امسال ۴۹ هزار گذرنامه زیارتی صادر شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار علی ذوالقدری روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت صدور گذرنامه جهت حضور مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی گفت: با وجود اینکه نخستین بار است که گذرنامه زیارتی در کشور صادر می‌شوند، هیچ مشکلی در فرآیند کار مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی پلیس صدور گذرنامه و تحویل سه روزه از زمان درخواست است، افزود: این مسئله نیز عملیاتی شده، اما در برخی روز‌ها که با پیک تقاضا مواجه هستیم ممکن است حداکثر این زمان به پنج روز کشیده شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین درباره صدور گذرنامه‌های عادی و سیاحتی نیز گفت: طبق برنامه ریزی این مجوز خروج نیز ظرف حداکثر ۹ روز تحویل متقاضیان خواهد شد.

سردار ذوالقدری همچنین به شرایط تحویل گذرنامه‌ها اشاره کرد و افزود: تمامی گذرنامه‌ها از طریق پست تحویل متقاضیان خواهد شد و از مردم می‌خواهیم که از مراجعه حضوری به اداره گذرنامه یا پست جهت جلوگیری از ازدحام و تسهیل در خدمت‌رسانی خودداری کنند.

 

در مرز گذرنامه‌ای صادر نخواهد شد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین از زائران اربعین خواست که پیش از عزیمت به این سفر معنوی نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند، زیرا هیچ گذرنامه‌ای در مبادی مرزی صادر نخواهد شد.

سردار ذوالقدری با تاکید بر اینکه مبادی مرزی فقط برای بررسی گذرنامه است، از زائران خواست تا دریافت گذرنامه را به روز‌های پایانی ایام اربعین موکول نکند.