رئیس کمیسیون عمران شورای شهر به بیان توضیحاتی درباره ریزش ساختمان‌ها در منطقه خلازیر پرداخت و پذیرفت که در این موضوع شهرداری مقصر است.

به گزارش مرور نیوز، عباسی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت: مسئله ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرتهران جدید نیست و عده‌ای سوداگر که به قانون احترام نمی‌گذارند وجود دارند که ساختمان‌هایی بر خلاف اصول مهندسی می‌سازند و حتی مالکیت زمین‌های آن‌ها هم مبهم است. 

وی در ادامه بیان کرد: مدیریت شهری باید ساخت و ساز‌ها را کنترل کند، اما ابعاد ریزش ساختمان‌ها در خلازیر گسترده است. برای تخریب ساختمان‌ها در خلازیر اقدام به سست کردن ستون‌ها شده و فشار به یک ساختمان برای تخریب آن باعث شده ساختمان‌های اطراف به دلیل وقوع گهواره نیوتن بریزد. وجود جمعیت زیاد در این منطقه باعث فوت ۵ نفر شد. 

عباسی در پاسخ به این سوال که چرا مهندسان ناظر نظام مهندسی در این تخریب حضور نداشتند؟ گفت: بودن و نبودن نظام مهندسی در محل تخریب مسئله فرعی است، مهم مجری ذی صلاح است. در هیاتی ۴ نفره یک گزارش دقیق از این ریزش ساختمان تهیه و ارائه خواهیم کرد. ساخت این ساختمان‌ها در دوره شهرداری فعلی بوده است و ما مقصر آن هستیم و به عنوان مدیریت شهری کوتاهی کرده ایم. هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این ساختمان‌ها به صورت غیر قانونی ساخته شده بود که در حال رسیدگی به وضعیت آن‌ها هستیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در جریان اغتشاشات تهران گروهی از مفسدان سیستمی موجود در شهرداری و فرصت جویان اقدام به ساخت و ساز این ساختمان‌ها کردند، ولی این مسئله باعث نمی‌شد که ما نظارت کافی را نداشته باشیم. یک توده و غده در شهرداری تهران با این کار به حیثیت شهرداری لطمه وارد کردند. 

عباسی گفت: اگر جلوی این خلاف‌ها گرفته شد نتیجه ورود شهرداری است. اگر تاییده استحکام بنا تا ۴ طبقه گرفته شود و ساختمان را به حالت استاندارد برگردانند مطمئنا شهرداری با آن‌ها مدارا خواهد کرد.