طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر پایانه‌های مرزی تمرچین، باشماق و خسروی در مقایسه با سایر مرزهای ایران و عراق از حجم ترافیک کمتر برخوردار هستند.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به آغاز سفرهای اربعین و افزایش تعداد زائران در مرزهای ۶ گانه ایران و عراق، بررسی های میدانی حاکی از حجم زیاد زائران و ایجاد صف های طولانی در  مرز مهران است بنابراین به توصیه بسیاری از مسئولان و همچنین زائرانی که در حال حاضر در مرز مهران قرار دارند  برای تردد راحت تر و تسهیل در عبور و مرور از گیت ها حتما از مرز های تمرچین و باشماق و یا خسروی عبور کنند. 

یکی از زائرانی که در مرز  مهران قرار دارد و ساعت های طولانی در مرز باقی مانده است به مسافران توصیه می‌کند  در این شرایط گرم آب و هوایی حتما از مرزهای تمرچین و یا باشماق عبور کنند چراکه هوا در آن مرزها به گفته افرادی که از آنجا عبور کردند خنک تر و شرایط عبور زائران از گیت ها راحت تر است.

همچنین امروز هم باقر جوان  مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اعلام کرد: شرایط عبور و مرور از مرزهای دیگر با توجه به امکاناتی که فراهم شده بسیار راحت تر است و همواره به مسافران توصیه می شود که از مرزهای باشماق ، تمرچین عبور کنند چراکه حجم زائران در مرز مهران و شلمچه زیاد است و معطلی زیاد باعث خستگی زائران می شو‌د.