رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: برای اربعین امسال ۳۷۳ دستگاه آمبولانس و ۵۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، جعفر میعادفرگفت: عملیات اورژانس برای اربعین امسال از ۲۷ مرداد شروع شده و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد. بعد از آن اورژانس برای مراسم ۲۸ صفر در خراسان رضوی متمرکز خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: همکاران من برای راهپیمایی باشکوه اربعین در ۸ مرز شامل دو مرز ورودی و ۶ مرز خروجی مستقر هستند.

وی ادامه داد: برای اربعین امسال ۳۷۳ دستگاه آمبولانس، ۵۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۹ بالگرد و ۳ هواپیما و ۳۴ دستگاه موتورلانس، ۱۰ بیمارستان صحرایی و ۶ درمانگا ه صحرایی به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی خواهند کرد.

میعادفر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از مرز‌های شرقی ۲۵۰ هزار زائر از هند، پاکستان و افغانستان وارد کشور شوند. زائران خارجی قبل از ورود به گیت‌های ما توسط کادر بهداشتی مراقبت مرزی بررسی شده و در صورت لزوم واکسینه می‌شوند و اجازه ورود هیچ بیماری به کشور داده نخواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این که اورژانس همچنین در مرز‌های تمرچین، باشماق، مهران، چذابه و شلمچه مستقر است، یادآور شد: در این مناطق هوا بسیار گرم است و ایجاد زیرساخت‌های ثابت در مرز‌ها ضرورت دارد، زیرا امکان خدمت رسانی زیر چادر‌ها بسیار سخت است.

میعادفر افزود: در مرز مهران یک مرکز درمانی دو طبقه ایجاد شده، در مرز خسروی یک طبقه درمانگاه آماده خدمت رسانی است. در مرز تمرچین هم ۵۰ درصد کار انجام شده و در مرز شلمچه ساختمان بهداشتی و درمانی کامل شده است. در مرز چذابه نیز یک بخش از کار انجام شده و سال بعد تکمیل می‌شود.

وی گفت: برای درمان گرمازدگی زائران کانکس‌های سرد نزدیک مرز‌ها مستقر کرده ایم تا زائران در صورت گرمازدگی آن جا استراحت کوتاهی داشته باشند و سپس ادامه مسیر دهند.