مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های این جمعیت هم زمان با نزدیک شدن به فصل سرما خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا عسکری با اشاره به تامین واکسن آنفلوآنزا توسط سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: واکسن‌های موجود شامل واکسن گریپ، اینفلووک و فلوگارد است و در داروخانه مرکزی شبانه روزی هلال احمر واقع در خیابان طالقانی و داروخانه مرکزی شماره ۲ هلال احمر واقع در تهرانپارس توزیع می‌شود. 

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای توزیع واکسن آنفلوآنزا در پایان شهریور و ابتدای مهر ماه سال جاری، گفت: سازمان تدارکات پزشکی پس از طی فرآیند‌های لازم برای واردات واکسن آنفولانزا بر اساس برنامه توزیع که از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ارائه می‌شود؛ نسبت به تأمین و توزیع آن در داروخانه‌های هلال احمر اقدام کرده است و از آنجا که تأمین دارو‌های خاص برای بیماران امری حیاتی است، در هر شرایطی نیاز‌های دارویی مردم را در اولویت نخست قرار می‌دهد.

 آنفلوانزا یک بیماری تنفسی حاد واگیردار با منشاء ویروسی است که ویروس‌های آنفلوانزا به طور عمده از طریق هوا توسط سرفه و عطسه فرد بیمار منتقل می‌شوند و این بیماری در تمام طول سال رخ می‌دهد، اما معمولا بیشترین زمان فعالیت آن در ماه‌های سرد سال و اوج آن در زمستان است.

تب و لرز، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، خستگی، سرفه، گلودرد، آب‌ریزش از بینی یا گرفتگی بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در عده‌ای از بیماران از علائم آنفلوانزا است و بعضی از علائم ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد.