فرمانده انتظامی کل کشور از برخورد با کله‌گنده‌های قاچاق کشور خبر داد و در عین حال گفت: ما کولبر را قاچاقچی نمی‌دانیم و کولبر باید قانونمند در مسیر قانون باشد و کالای قاچاق حمل نکند؛ کولبر باید آقای خودش باشد نه بازیچه یک عده سرمایه‌دار که با قاچاق کالا به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.

به گزارش مرور نیوز، سردار احمدرضا رادان در همایش امنیت پایدار با مشارکت اقوام مرزنشین که با حضور نمایندگان استان‌های مرزی و به‌صورت ویدئوکنفرانسی با فرماندهی مرزبانی آنها در محل ستاد مرزبانی فراجا برگزار شد ، ضمن خیرمقدم به حاضران افزود: ایام ربیع‌الاول و ایام وحدت را که پشت سر گذاشتیم تبریک عرض می‌کنم چراکه همه روزهایمان روز و هفته وحدت است.

 

همواره در کنار مردم بوده‌ایم

این مقام ارشد انتظامی افزود: امروز خاطرات چهل‌ساله‌ام مرور شد. خاطراتی که با بچه‌های استان‌های مرزی شروع شد و در کنار هم بودیم. در مرور همه این خاطرات این نکته وجود داشت که ما همواره در کنار مردم بوده‌ایم و مردم در کنار ما بوده‌اند و هم دوش هم، در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته‌ایم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن از آغاز انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن در عرصه‌های مختلف انقلاب همواره سعی کرده با اختلاف‌افکنی نقشه‌های شوم خود را عملی کند اما مردم و اقوام در کنار هم نقشه دشمنان را نقش بر آب کردند و چشم رزمندگان شدند تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

سردار رادان با اشاره به رشادت‌های مرزنشینان در ایام دفاع مقدس گفت: مرزنشینان خوزستان، کردستان و کرمانشاه در ایام جنگ تحمیلی با رشادت‌های خود در کنار رزمندگان جنگیدند و مردم سیستان و بلوچستان جزو اولین داوطلبان حضور در جبهه‌ها بودند و هرچقدر دشمن تلاش کرد تا با اختلاف‌افکنی جبهه مقاومت ما را سست کند اما باهمبستگی اقوام مختلف این جبهه، مقاوم‌تر و همبستگی آن بیشتر شد. همه اقوام همواره کنار هم ایستاده‌اند و هیچ قومی نداریم که در دفاع از کشور، حریم و حرم شهید نداده باشند. علی‌رغم همه اختلاف‌افکنی‌های دشمن اما شیعه و سنی در تمامی نوار مرزی برای حفظ خاک این مرزوبوم در کنار هم ایستادند.

 

اختلاف‌افکنی حربه دشمن

فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر ادامه دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی افزود: دشمن همچنان تلاش دارد میان اقوام ایرانی اختلاف بیندازد و این همبستگی را از بین ببرد. فکر نکنید دشمنی دشمنان تمام‌شده است چراکه خاصیت دشمن، دشمنی است خاصیت دشمن کاشت تخم نفاق است، خاصیت دشمن از هجمه و از هیچ، همه چی ساختن است‌. اما خاصیت جبهه انقلابی خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، بصیرت افزایی و هوشمندی است و  باید به دنبال منشأ نور آن‌سوی غبار و مه باشد منبع نوری که همان ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری است و همه ما ایشان را قبول داریم و پشت سر ایشان هستیم و این همان هوشمندی و بصیرتی است که عرض کردم.

ارشدترین مقام انتظامی کل کشور با اشاره به برخی افراد که پشت تریبون‌های دشمن سخن می‌گویند، ادامه داد: اگر یک فردی پشت تریبونی رفت و مطلبی را بیان کرد که باعث تشویق دشمن شد برده دشمن شده و حواسش نیست. اینجا است که فرق بین بصیر و غیربصیر روشن می‌شود؛ اینجا است که یک نفر می‌تواند ره صدساله را در یک‌شب تباه کند.

سردار رادان افزود: دشمن همواره تلاش کرده است قوای مسلح را از مردم و مردم را از قوای مسلح بگیرد اما امروز مردم همه قوای مسلح و قوای مسلح همه مردم، باهم و در کنار هم هستند و هر اتفاقی هم که بیفتد باید در کنار هم و برای هم با بهترین روش ممکن حل شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به خط قرمز پلیس اظهار داشت: تعرض به آرامش و امنیت مردم جز خطوط قرمز پلیس است و اینجاست که برای تعرض به خط قرمز پلیس و برای مردم  از مرزی‌ترین شهر تا عمق کشور پایتخت، اصفهان، شیراز و ...   خون می‌دهیم؛ برای برادری میان مردم و نیروهای مسلح خون خود را فدا می‌کنیم. در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی همه خاطرشان هست از همه اقوام و مذاهب شیعه و سنی در کنار هم نماز می‌خواندند و بعد در کنار هم برای حفظ امنیت و آرامش می‌جنگیدند و هیچ‌گاه از این نعمت باهم بودن دست نخواهیم کشید چراکه با خون جوانان این مرزوبوم این تعهد و برادری  ثبت‌شده است.

 

مرزنشینان فرصت هستند نه تهدید

وی در ادامه با اشاره به نگاه سلطه به مرزنشین ادامه داد: به دوستان ابلاغ کرده‌ام که حتماً باید از جوانان بومی  در مرزبانی استفاده و کمک گرفته شود. در نگاه سلطه، مرزنشین را تحریم می‌کنند همان‌طور که دیدید در کشورهای دیگر با مرزنشینان چگونه برخورد می‌شود اما در نگاه انقلاب اسلامی مرزنشین فرصت است نه تهدید؛ باید از این ظرفیت استفاده کرد. در اوایل جنگ تحمیلی این مرزنشینان بودند که در مقابل دشمن ایستادگی کردند در هر عرصه‌ای از انقلاب اسلامی هر جا که اتفاقی افتاده است این مردم منطقه بوده‌اند که حضور داشته‌اند. ما مرزنشین را مرزبان و مرزبان را در خدمت مرزنشین می‌دانیم. نگاه ما این است که مرزنشین ما باید از مرز انتفاع ببرد وقتی سختی و حراست از مرز برای آن‌ها است منافع آن نیز باید برای آن‌ها باشد اما به این شرط که مرزنشین بازیچه صاحب سرمایه نشود.

سردار رادان با اشاره به صحبت‌های خود در مراسم آتش زدن کالاهای قاچاق افزود: چند روز پیش در مراسمی کالاهای قاچاق را آتش زدیم در همان مراسم تأکید کردم که امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود اما ما کولبر را قاچاقچی نمی‌دانیم و کولبر باید قانونمند در مسیر قانون باشد و کالای قاچاق حمل نکند؛ کولبر باید آقای خودش باشد نه بازیچه یک عده سرمایه‌دار که با قاچاق کالا به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند. فراجا در برنامه امسال خود در نظر دارد با کله‌گنده‌های قاچاق کشور برخورد و چرخه قاچاق را در کشور کور کند و نیازمند کمک شما مرزنشینان در این امر مهم هستیم و معتقدیم اگر طرحی در حمایت از مرزنشینان اجرا می‌شود منافع آن باید به مرزنشین برسد و اگر کالایی توسط کولبر حمل می‌شود توسط خود او در بازارچه های مرزی عرضه شود.

فرمانده انتظامی کل کشور در ادامه ضمن تأکید بر اعتماد به مرزنشینان اظهار داشت: ما آقایی مرزنشینان را می‌خواهیم؛ ما می‌گوییم کسی که در خط مقدم است عزیز ماست و باکسی که بخواهد عزت عزیز ما را از بین ببرد برخورد می‌کنیم و سرمایه‌اش را هم می‌سوزانیم تا در مقابل مرزنشین ما کرنش کند. شما مرزنشینان عزیز نیز باید کمک کنید تا به این هدف برسیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان افزود:  ما دو چیز را باهم می‌خواهیم. تاریخ نشان داده است وقتی دشمنان از مرزها عبور کردند فرهنگ ما را به آتش کشیدند. ما وظیفه‌ داریم که مرز را در قبال زشتی‌ها حفظ کنیم. بهترین مرزبان ما مرزنشین است و باید باهم و در کنار هم و برای هم باشیم. ما سران طوایف را قبول داریم سران طوایف هم خودشان را قبول داشته باشند. مرزنشین را قبول داریم مرزنشینان هم خودشان را قبول داشته باشند. ما باهم برادریم و برادر در حق برادر مهربانی و چشم طمع دشمن را کور می‌کند.