رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نرخ وسایل حمل و نقل عمومی را باید شورا تصویب کند، تاکید کرد: ما دنبال می‌کنیم که نرخ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتاد و هفتمین شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز دسترسی به درگاه‌های اطلاعاتی و عمومی بررسی می‌شود، اظهار کرد: گزارشات حسابرسی نیز در جلسه امروز بررسی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بخشنامه جدید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، یادآور شد: صبح امروز جلسه هم اندیشی در این خصوص برگزار شد و اعضای شورا پیش از این جلسه نیز ایرادات خود را مطرح کردند و بنده از شهردار صدور دستور توقف این بخشنامه را خواستار شدم، اما هیاهوی رسانه‌ای شکل گرفت.

وی افزود: اعلام کردیم که آمار تک به تک باغات احصا شود که به نظر می‌رسید ۷۳ پرونده بوده است. بحث باغاتی بود که اجازه گرفته بودند ساختمان ۹ طبقه در ۳۰ درصد فضای باغ بسازند. جزئیات باید توسط معاونت شهرسازی روشن شود. البته دیوان حکم داده که باید مجوز دهند تا ساخت و ساز صورت بگیرد.

چمران با بیان اینکه قرار شده جلسه‌ای با دیوان برگزار کنیم و مسئله روشن شود، تصریح کرد: این داد و فریاد‌ها و جیغ‌ها برای بنده طبیعی است؛ عده‌ای دلال از این موضوع سود می‌برند. به هرحال ما گفتیم بخشنامه متوقف شود و مصوبات لازم در شورا به تصویب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روابط عمومی شورا اطلاع رسانی در این زمینه انجام داد، گفت: این بخشنامه متوقف شده و اگر قبل از توقف، ساخت و ساز انجام دادند حتما مجوز دریافت کردند و در مواردی دیوان حکم داده که پروانه بدهند. بنده متر نکرده‌ام که بدانم ۳۰۰ هکتار است یا ۴۰۰ هکتار. کسانی که متراژ را هم مشخص کردند حتما آمار موساد را گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه شهردار تهران به شورا دعوت خواهد شد تا گزارش سفر به چین را ارائه دهد، گفت: هزار دستگاه اتوبوس تفاهم شده که هم قیمت خوبی دارد و هم آماده است و می‌توانند خریداری کرده و به ناوگان وارد کنند. هریک از این اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که دولت باید کمک کند؛ چراکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند خرید این تعداد را انجام دهد

چمران گفت: ساخت واگن‌های مترو نیز آغاز و مقرر شد که پس از تفاهم تعداد واگن‌ها به هزار و ۵۰ دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه نرخ وسایل حمل و نقل عمومی را باید شورا تصویب کند، تاکید کرد: ما دنبال می‌کنیم که نرخ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: سرویس‌های مدارس که توسط شهرداری و سازمان تاکسیرانی مشخص شده، در قرارداد با مدارس و والدین در حال فعالیت هستند و مشکلی وجود ندارد و تپسی و مابقی تاکسی‌ها باید خود پاسخگو باشند.