رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه خواهر که اقدام به جیب‌بری از مسافران اتوبوس‌های بی‌آرتی کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز،  سردار علی ولی پور گودرزی گفت: به دنبال اعلام وقوع چندین فقره جیب‌بری و سرقت تلفن‌های همراه شهروندان که بیشتر در اتوبوس‌های بی‌آرتی شهر تهران رخ داده بود، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت و طرح جامع و عملیاتی مقابله با سارقان جیب بر با استفاده از کلیه امکانات توسط کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با شناسایی هویت و چهره سارقان آن‌ها را در یک عملیات پلیسی درحال پرسه‌زنی در محدوده خیابان‌های تختی و استاد معین تهران دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. متهمان که سه خواهر بودند در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن و پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشتند، به جرم خود مبنی بر جیب بری در اتوبوس‌های بی‌آرتی و مراکز پر ازدحام اعتراف کردند.

ولی پور گودرزی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده به ۲۳ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در اتوبوس‌های بی‌آرتی اعتراف کردند، گفت: این افراد همچنین مال‌خر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که این فرد نیز در محدوده خیابان مولوی شناسایی شده و به زودی دستگیر می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه برای سه متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی پلیس نیز در این خصوص در حال انجام است.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که از قراردادن کیف و گوشی تلفن همراه خود در جیب پشت شلوار خودداری کرده و در مکان‌های شلوغ مانند مراکز خرید، زیارتگاه‌ها، اتوبوس‌های بی‌آرتی و مکان‌های تفریحی هوشیاری خود را حفظ کرده و مراقب افرادی که در اطرافشان هستند و همچنین اموال با ارزش درون کیف و جیب خود باشند.