رئیس شورای شهر تهران به ساخت هتل ولنجک در تهران اشاره کرد و گفت: این هتل روی گسل ساخته نشده است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی چمران امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، گفت: امروز بابایی عضو شورای شهر نطق پیش از دستور دارند و همچنین قرار است یک فوریتی در خصوص ایمن‌سازی معابر مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص ایمن‌سازی معابر موضوعاتی مطرح می‌شود البته این موضوع جدای از ایمن‌سازی معابر برای معلولین است که باید آن موضوع به جد دنبال شود.

چمران از بررسی چند اساسنامه سازمان‌های شهرداری خبر داد و گفت: اساسنامه‌های سازمان‌ها با هم متفاوت است و امروز قرار است چند اساسنامه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و اگر رسیدیم چند حسابرسی هم انجام می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مسؤولین نمایشگاه بین‌المللی خواستار ساخت مترو در این محدوده شدند، گفت: طراحی مترو مانند طراحی یک پارک کوچک و محلی نیست؛ ۴۰ سال پیش در خصوص طراحی مترو اقداماتی صورت گرفته و ما هم آن را دنبال کرده‌ایم.

چمران گفت: البته بنده موافق کشیده شدن مترو در این بخش هستم تا شاید بخشی از مشکلات ترافیکی برطرف شود. نباید ما به مردم آزار و اذیت برسانیم این را هم بگویم که با ساخت مترو در این بخش هم مشکل حل نمی‌شود.

وی گفت: خط مترو که مانند خط اتوبوس نیست؛ طراحی آن مربوط به گذشته است البته می‌توانیم بعد از تکمیل خطوط برای این بخش هم مترویی ساخت، اما مردم باید چند سال منتظر بمانند و ترافیک را در این محدوده تحمل کنند ۵ سال یا ۲۰ سال؛ باید برای این بخش فکری کرد. رئیس شورای شهر تهران در خصوص ورود هیأت چینی به ایران، گفت: گزارش مختصری دریافت کرده‌ایم کار‌ها خوب پیش می‌رود، اما هنوز به مرحله تفاهم و قرارداد کامل نرسیده است.

چمران در خصوص ساخت هتل ۴۳ طبقه و همچنین حواشی رخ داده، گفت: متأسفانه عده‌ای اطلاع ندارند و موضوعاتی که می‌گویند از ابتدا تا انتهایش غلط است. این هتل ۴۳ طبقه نه خارج از محدوده است و نه روی گسل البته معاونت شهرسازی شهرداری تهران توضیح کاملی در این زمینه داده است.