سرهنگ رزاقی گفت: اگر مشکل خودروهای فرسوده حل شود و تاکسی، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و وانت بارهایی که مسافر و بار جابجا می‌کنند نوسازی شوند قطعا در کاهش آلایندگی در سطح شهر تهران تاثیرگذار خواهند بود.

به گزارش مرور نیوز، معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: خودروهای فرسوده درصد قابل توجهی از خودروهای حاضر در سطح شهر تهران هستند. خودروها و اتوبوس‌هایی که پیمایش زیادی دارند و خودروهایی که وظیفه جابجایی مسافران را دارند مثل تاکسی‌ها و از صبح تا شب در سطح شهر تهران تردد می‌کنند و همچنین خودروهایی که وظیفه باربری را بر عهده دارند متاسفانه درصد زیادی از خودروهای فرسوده را شامل می‌شوند.

وی افزود: اگر مشکل خودروهای فرسوده حل شود و تاکسی، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و وانت بارهایی که مسافر و بار جابجا می‌کنند نوسازی شوند قطعا در کاهش آلایندگی در سطح شهر تهران تاثیرگذار خواهند بود.

سرهنگ رازقی بیان کرد: کیفیت سوخت، کیفیت خودرو، استانداردهایی که می‌بایست خودروها داشته باشند، استانداردهایی که موتورسیکلت‌ها باید داشته باشند بسیار مهم است که در حال حاضر متاسفانه بر کیفیت و استاندارد تولید موتورسیکلت نظارت جدی صورت نمی‌گیرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در بحث برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی دودزا پلیس دو راهکار دارد اول اینکه به راننده و کسی که با وجود آلایندگی از وسیله نقلیه استفاده می‌کند تذکر می‌دهیم و در مرحله بعدی به سازمان و شرکت مربوطه اخطار لازم را می دهیم. 

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای خودروها و موتورسیکلت های برقی و افزایش حمل و نقل عمومی نوید وضعیت بهتری را برای امسال و سال‌های بعدی به همشهریان محترم می‌دهیم.