رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۳۰ سارق و مالخر در پایتخت خبر داد

به گزارش مرور نیوز، سردار ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران از دستگیری ۳۰ سارق و مالخر گوشی قاپ و زورگیر پایتخت خبر داد.

وی گفت: با تلاش همکاران ما در معاونت مبارزه با سرقت با اقداماتی که صورت گرفت سارقان و مالخران شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: از منازل و مخفیگاه این سارق‌ها چندین قبضه سلاح و ۲۰۵ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط شده است.

سردار ولیپور گودرزی گفت: همچنین از افراد دستگیر شده، ۱۰ نفر آنها مالخر هستند که اقدام به خرید مال مسروقه از سایر سارق‌ها کرده اند.

وی بیان داشت: طرح دستگیری مالخران هر هفته با قوت و جدیت همکاران در پلیس آگاهی انجام می‌گیرد و با توجه به تعامل خوب با دستگاه قضا داریم تلاش بر این است که این سارق‌ها به مجازات عمل خود برسند.

سردار ولیپور گودرزی گفت: با توجه به تکرار جرم این افراد به هیچ عنوان تخفیف مجازات نخواهند داشت و تلاش بر این است که باقی اموال مسروقه که این افراد سرقت کردند کشف شود.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۰۰ شاکی در مورد سرقت مراجعه کرده اند که اموال آنها کشف شده و با هماهنگی قضایی اموال به آنها بازگردانده می‌شود. این سارق‌ها در قالب چند باند بودند که شگرد آنها این است که در اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها در ترافیک زمانی که شیشه خودرو پایین است گوشی تلفن همراه افراد را سرقت می‌کردند و یا هنگام پیاده روی شهروندان با تهدید چاقو وسایل آنها را سرقت می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در اکثر مناطق تهران این سرقت‌ها به وقوع پیوسته ولی بیشتر موارد در اتوبان‌های همت، امام علی و سمت شمال تهران بوده است.

سردار ولیپور گودرزی گفت: متاسفانه تعدادی از مالخران اتباع بیگانه هستند ولی پلیس با اشراف اطلاعاتی و تعامل خوبی که با مرزبانی دارد اکثر افرادی که این جرم را انجام دهند، شناسایی و بعد از تحمل مجازات این افراد از کشور دیپورت می‌شوند.

وی در پایان گفت: ما به صورت هفتگی از اول سال ۱۴۰۲ طرح مبارزه با مالخران را شروع کرده ایم. که در حال انجام است؛ بیش صدها نفر که اقدام به مالخری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی از آنها هم تحویل زندان شدند و مجازات سنگینی در انتظار آنها خواهد بود. اولویت ما کشف اموال و رضایت مندی مردم است.