رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه ترافیک تهران هوشمند مدیریت نمی‌شود، گفت: تلاش داریم تا دسترسی پلیس به دوربین‌های خصوصی شهری امکان‌پذیر شود.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ترافیک پایتخت هوشمند مدیریت می‌شود، اظهار کرد: خیر؛ در حال حاضر ترافیک تهران هوشمند مدیریت نمی‌شود؛ دوربین هوشمند کنترل ترافیک نداریم و این دوربین‌ها توسط کاربر رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه از هوش مصنوعی در دوربین‌ها استفاده نشده است، افزود: پلیس به دنبال این است که از هوش مصنوعی در دوربین‌ها استفاده کند تا به عنوان مثال امکان این باشد که دوربین تشخیص دهد در بزرگراه شهید همت سرعت خودروها افزایش پیدا کرده است و به کاربر پشت مانیتور پلیس این موضوع را اعلام کند تا علت این کم شدن سرعت بررسی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: کنترل هوشمند این است که دوربین بتواند هوشمند کنترل کند و به یک شکلی به کاربر (مامور پلیس) بگوید که در فلان معبر یک اتفاقی افتاده است و کاربر سراغ همان نقطه برود.

سرهنگ موسوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه راهکار پلیس برای افزایش تعداد دوربین‌ها در شهر برای رصد ترددها چیست، گفت: یکی از برنامه‌های ما این است علاوه بر دوربین‌های هوشمند در شهر که قرار است به زودی به دوربین‌های موجود اضافه شود, از ظرفیت دوربین‌های ادارات مختلف، شرکت‌ها، پمپ بنزین‌ها و مراکز دولتی حتی پاساژها و مجتمع‌های مسکونی دسترسی بگیریم تا دید پلیس در شهر بیشتر شود.

وی ادامه داد: دسترسی به دوربین‌های خصوصی بدین منظور انجام می‌شود تا اگر نیاز به اعزام نیرو به محل خاصی بود زودتر اقدام کنیم تا گره ترافیکی تبدیل به بحران نشود.