رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عده‌ای از شهروندان پرند تقاضا دارند ساعت آغاز به کار مترو زودتر باشد، تاکید کرد: این تقاضای درستی است و ممکن است افراد به موقع در محل کار خود حضور پیدا نکنند.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به همراه مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از خط مترو پرند بازدید کردند.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه  خط مترو پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد، شبکه مترو تهران 20 کیلومتر افزایش یافت و بر این اساس لازم دانستیم که بازدیدی از مسیر این ایستگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به هدف از این بازدید، افزود: قرار شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ مترو پرند، مسائل و مشکلات این خط مشاهده و با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده و در بستر آن یک شهر حومه‌ای از طریق شبکه ریلی به تهران متصل  شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود 30 کیلومتر خط مترو تا فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)‌ به بهره‌برداری رسیده بود، تصریح کرد: سرویس مطمئنی فراهم شده او در این بازدید مردم  تقاضا داشتند تا سرفاصله‌ها کاهش و همچنین تعداد قطارها افزایش یابد. از آنجایی که این شهر خوابگاهی است و کسب کار  افراد در تهران است و باید اول وقت اداری در تهران و در محل‌های کار خود حضور داشته باشند، لذا لزومی است که ساعت کار مترو زودتر آغاز شود.

وی در پاسخ به این پرسش که نخستین حرکت قطار مترو پرند چه ساعتی است، گفت: اولین حرکت مترو پرند ساعت 6 صبح از تهران به سمت پرند و ساعت 7 صبح نیز از پرند به سمت تهران قطار حرکت می‌کند. همچنین عده‌ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود که این تقاضای  درست است زیرا یک ساعت مسیر است و شاید که اول وقت اداری در محل‌های کار خود حضور نیابند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرفاصله مترو پرند 2 ساعت است،‌ تصریح کرد:  با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد باید در آینده نزدیک با رفع کاستی‌ها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران همچنین در ارتباط با واگن‌های خاص مترو پرند، گفت: پیشنهاد ما این است که در خریدهای آتی (791 واگن) برای خط مترو پرند واگن ویژه‌ای سفارش داده شود زیرا مسیر سفر در این خط 55 دقیقه است و مسافران باید این مدت در قطار باشند که  به صورت ایستاده سختی‌هایی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین باید سرعت قطارها نیز افزایش یابد این قطارها در حال حاضر 80 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، تاکید کرد:  از نظر بنده این اقدام به زودی انجام خواهد شد با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن‌های جدید نواقص آن  مرتفع خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، اضافه کرد: مسافران  خط مترو پرند  یک طرفه هستند و صبح‌ها به سمت تهران و  عصرها به سمت پرند می‌روند و به نظر می‌رسد با توجه به دور بودن مسیر، سرفاصله نیم ساعت منطقی است.

وی با تاکید بر اینکه نواقص مترو پرند جزئی هستند، گفت: این نواقص حتما در خلال بهره‌برداری مترو  رفع خواهند شد، در حال حاضر  رفت و برگشت در یک خط انجام می‌شود  اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که در حال انجام است مشکلات در زمان کوتاه حل خواهند شد.

تشکری هاشمی در ارتباط با بهای بلیت مترو پرند، گفت: بهای بلیت مترو پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود. احتمالا بهای بلیت مترو پرند بین 15 الی 16  تومان خواهد بود. البته این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا یکشنبه هفته آینده این موضوع را به تصویب برسانیم.