رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری چهار کلاهبردار حرفه‌ای که با شگرد نشر آگهی اجاره آپارتمان با مبلغ کمتر از عرف بازار اقدام به کلاهبرداری از مستاجران می‌کردند، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی گفت: با وقوع کلاهبرداری های متعدد از مستاجر‌ان در پایتخت، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی خود پی بردند، ۴ نفر با چرب زبانی و جعل اسناد چندین ملک را به ۴۰ شاکی در تهران اجاره داده و پس از دریافت پول رهن متواری شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبرداران حرفه‌ای را شناسایی و آن‌ها را در یک عملیات منسجم با هماهنگی قضایی در تهران دستگیر کردند.

سردار ولیپورگودرزی با بیان اینکه کارآگاهان با تحقیقات گسترده میدانی پی بردند متهمان قصد داشته تا مجدد این اعمال مجرمانه را انجام دهند، تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با شگرد اجاره آپارتمان با قیمت کمتر از عرف بازار از ۴۰ مال باخته اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.