رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و انهدام باند سرقت موتورها در تهران خبر داد و گفت: این افراد موتورسیکلت‌های سرقتی را در فضای مجازی به فروش می‌رساندند.

به گزارش مرور نیوز، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 آذرماه سال جاری در پی وقوع سرقت های سریالی موتورسیکلت از شهروندان در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست با استفاده از روش های اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ تعدادی از سارقین به صورت تیم های چند نفره با استفاده از روش های تخریب قفل و درب وارد پارکینگ منازل شده و با استفاده از شگردهای خاص قفل موتورسیکلت‌ها را تخریب و آن‌ها را به سرقت می‌بردند. کارآگاهان در ادامه روش‌های میدانی و کارآگاهی گسترده خود را جهت شناسایی هویت متهمین آغاز کردند.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه هویت تعداد 5 تن از متهمین طی مراقبت‌های شبانه‌روزی کارآگاهان شناسایی شد، عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه مخفیگاه 5 تن از متهمین را شناسایی کرده و با تشکیل چند تیم زبده از کارآگاهان اداره هفتم، موفق شدند در 5 عملیات جداگانه و منسجم متهمین را دستگیر و به اداره هفتم پلیس آگاهی انتقال دهند.

ولیپور گودرزی تصریح کرد: متهمین در بازجویی اولیه با توجه به مدارک و مستندات موجود صراحتا به سرقت موتورسیکلت در سطح شهر تهران اعتراف کردند. کارآگاهان در ادامه با استفاده از فنون پلیسی موفق شدند مخفیگاه 5 تن از همدستان اعم از 2 سارق و 3 مالخر شناسایی و پس از مراقبت های شبانه‌روزی موفق شدند هر 5 نفر را در نقاط مختلف شهر تهران به صورت غافلگیرانه دستگیر و به اداره هفتم پلیس آگاهی انتقال دهند. متهمین در بازجویی اولیه پس از مواجهه با سایر همدستان و مشاهده شواهد و قرائن موجود، صراحتا به همدستی با متهمین معترف گردیدند.

وی گفت: متهمین در ادامه به 30 فقره سرقت به شیوه نفوذ به پارکینگ و سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند و در ادامه نیز اقرار کردند که از ابتدای آذرماه شروع به سرقت کرده و به صورت تیم های چند نفره موتورسیکلت ها را سرقت و به مالخران می‌فروختیم. کارآگاهان با استفاده از فنون بازجویی تاکنون 20 دستگاه موتورسیکلت در مدل‌های آپاچی، ان اس و هندا از مخفیگاه متهمین کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، جهت کشف دیگر جرائم و شناسایی شکات، در اختیار اداره هفتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.